Кожна людина має свої внутрішні ресурси, які допомагають відновити сили або просто покращити настрій. Інколи ми про це забуваємо, а іноді не здогадуємося, що може стати для нас тим самим ресурсом. Ця тема актуальна не лише для клієнтів, але й для фахівців також, тому щиро дякую психологу Наталії Даценко, запрошеному спікеру зі міста Львова, за спільний вебінар для спільноти практичних психологів, соціальних педагогів Хмельницької міської територіальної громади.
Зустріч надихає до більшого пізнання себе як особистості, своїх можливостей, профілактики професійного вигорання педагогів, а ще до усвідомлення цінності сьогодення.
Презентація Н.Даценко (техніки та методики) переходьте за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1_l-eW7dYytvIbyAfKVUWmvb8vvjElg8V/view?usp=sharing
Знання про те, чому люди роблять те, що вони роблять – необхідна передумова для того, щоб допомогти їм реалізувати власні мотиви та попередити випадки, коли мотивації можуть викликати певні ускладнення. Розуміння змісту мотивацій – головний показник професійної майстерності.
Кожна людина має свої інтереси та потреби, цінності, у задоволені яких полягає зміст людського життя.
Інтерес – це об’єктивно зумовлений мотив діяльності суб’єкта (окремої людини, соціальної спільноти), який формується з усвідомлення самої потреби та з’ясування умов і засобів її задоволення.
Потреба успіху знаходиться також по середині потреб поваги та потреб самовираження. Дана потреба є задоволеною не проголошенням успіху відповідної людини, який лише підтверджує її статус, а процесом доведення роботи до успішного завершення.
Саме мотивація є тією внутрішньою силою, енергією, паливом, яка допомагає нам рухатися вперед та досягати перед собою поставлених цілей.
Але, що робити коли іноді сил немає? Що робити, коли мало внутрішніх та зовнішніх ресурсів рухатися вперед? Як працювати над своєю мотивацією? Як надихати себе самого та знайти своє джерело натхнення? Де брати енергію для досягнення цілей, якщо інші лише потребують її?
Деякі практичні поради щодо особистісної мотивації:
Важко, коли ми працюємо на повну, викладаємося, але не досягаємо поставлених целій. Тоді звичайно падає наша мотивація, ми не отримуємо бажаного результату.
Як правильно працювати над своєю мотивацією?
Зупинимося на професійних теоріях мотивації, що ґрунтуються на потребах і пов’язаних з ними чинниками, які визначають поведінку особистостей. Відповідно до цих теорій, поведінка особистості є функцією її сприйняття та сподівань, пов’язаних із відповідною ситуацією, і можливих наслідків вибраного людиною типу поведінки.
Система професійної мотивації педагога містить процес засвоєння знань, умінь та навичок, якими потрібно оволодіти та вміти їх застосовувати у подальшій професійній діяльності. Зростаючі вимоги до фахівців потребують постійного оновлення освітнього процесу з метою формування професійної компетентності особистості, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, інноваційних методик навчання.
Стосовно професійної діяльності, то мотив досягнення можна розглядати у двох аспектах: професійному (мотив професійного росту і соціального успіху) й особистісному саморозвитку (мотив професійного самовдосконалення).
Успіх у професійній діяльності фахівця, можна пов’язувати з успішною кар’єрою.
Кар’єра досить довго сприймалася в суспільній свідомості як негативне явище, і лише останнім часом прийшло розуміння її соціального статусу і ролі в професійній діяльності особистості. У кар’єрі на перший план виступає оволодіння рівнями і ступенями професіоналізму, досягнення певного соціального статусу у професійній діяльності, призначення на певну посаду.
Мотив досягнення в професійній діяльності представляє собою складне структурно-функціональне утворення, до складу якого входять такі фактори, як прагнення до першості у професійній діяльності, досягнення високого статусу в професії, завоювання авторитету в колективі, прагнення відповідати вимогам керівництва, викладачів, інших посадових осіб, які спрямовують і регулюють процес просування службовими сходами.
З віком, добробут цілей та мотиви кар’єри зазвичай змінюються, але при цьому мотив досягнення залишається найголовнішим.
Презинтація спікера Н.Павлівської