Державна служба якості освіти у співпраці з проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) розробили посібник «Впроваджуємо інклюзію у закладі освіти». У посібнику директори шкіл та освітяни знайдуть покрокові інструкції з відкриття інклюзивних класів та забезпечення всієї системи управлінських рішень для організації та впровадження інклюзивного навчання. У ньому є відповіді на основні питання щодо забезпечення якості інклюзивного навчання, а також рекомендації щодо того, як керівнику та колективу школи зробити заклад комфортним і відкритим для кожного і кожної.
Джерело: https://znayshov.com/
МОН затвердило нові типові освітні програми для 1–2 і 3–4 класів спеціальних шкіл для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку:
Водночас визнано такими, що втратили чинність:
ОЗНАЙОМИТИСЯ З ДОКУМЕНТОМ: Наказ МОН від 19 вересня 2022 року № 836
Міністерством освіти і науки України оприлюднено методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.
Лист МОН від 06.09.2022 №1/10258-22
З 1 січня 2022 року набирає чинності новий Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року №957.
Цим порядком затверджено нову форму індивідуальної програми розвитку, введено рівні підтримки в освітньому процесі для учнів з ООП, які навчаються в інклюзивних класах, та встановлено правила надання підтримки.
Ознайомитися з документом:
ПОРЯДОК організації інклюзивного навчання в ЗЗСО
Державна служба якості освіти опублікувала роз’яснення про те, як організувати інклюзивне навчання у 2022 році.
Нововведення посилюють співпрацю між закладами освіти та інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Так, школи отримуватимуть більше підтримки й допомоги під час навчання дітей з особливими освітніми потребами.
За рівнями підтримки тепер відбуватиметься не лише навчання й надання корекційних послуг, а й виділення ресурсів на забезпечення такої підтримки.
У статті “Нової української школи” дізнаємося про таке:
Детальніше про важливі питання щодо нового інклюзивного законодавства – за цим посиланням.
Міністерством освіти та науки України опубліковано методичні рекомендації для педагогічних працівників ЗЗСО, які покликані допомогти правильно визначити рівні підтримки для учнів з ООП в освітньому процесі.
Нагадаємо, що з 1 січня 2022 року набули чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, які регулюють організацію інклюзивного навчання:
Ознайомитися з Методичними рекомендаціями для ЗЗСО щодо визначення освітніх труднощів і рівня підтримки в освітньому процесі можна за цим посиланням.
Затверджено наказом МОН від 08.06.2018 р. №609
Ознайомитися зі змістом Положення можна за посиланням
Онлайн-воркшоп для українських вчителів від інклюзивної педагогині з Канади Джоанни Анджелідіс.
Першоджерело: https://nus.org.ua/
Проект “Без бар’єрів”, започаткований з ініціативи Олени Зеленської, – це своєрідний довідник безбар’єрності, який присвячений етиці спілкування з людьми з інвалідністю. Цей проект створений у співпраці з представниками громадського суспільства, правозахисниками, психологами, батьками, які виховують дітей з інвалідністю, національними та міжнародними експертами. Це допомога для тих, хто бере участь у формуванні та впровадженні нових суспільних норм, що стосується безбар’єрності, в Україні.
Серія з дев’яти коротких відео від Happy Today про те, як зрозуміти аутизм та сприймати людей із РАС.
Добірка відео про уроки в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти м.Хмельницького
Матеріал підготовлено ГО «Смарт освіта» та сайтом НУШ за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” у межах проєкту “Підтримка реформи «Нова Українська Школа» в частині інклюзивного навчання з переходом на базову середню освіту”.
Заступниця директора СЗОШ І-ІІІ ст. №8 м.Хмельницького Валентина МАЛАНЧІЙ знайомить з покроковою інструкцією впровадження інклюзії у ЗЗСО.
Детальніше – у СТАТТІ
Про успіхи у впровадженні інклюзивного навчання у закладі, роботу команди фахівців, спільне викладання в інклюзивних класах, роботу асистентів вчителя, відгуки батьків, ризики і проблеми та багато іншого із життя СЗОШ №8 м.Хмельницького у статті “Нової української школи”
(Фото з сайту https://nus.org.ua/)
Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним – корисні поради від експертки з інклюзії ГО “Освіторія” Наталі ГЛАДКИХ у статті “Нової української школи”