Спільнота учителів природничих наук

          Консультант КУ ХМР «ЦПРПП» –

          ЛЕЗНЮК Аксинія Михайлівна

          Тел/Telegram/Viber +380677532410 

          Ел.адреса: [email protected] 

                                  [email protected]

 


«НООСФЕРА» ПОЧИНАЄ НОВИЙ АНТАРКТИЧНИЙ СЕЗОН

24 грудня 2022 року флагман українського науково-дослідного флоту – криголам «Ноосфера» – вирушив з Кейптауна (Південно-Африканська Республіка) в Антарктику. Це вже другий його антарктичний сезон під синьо-жовтим прапором. Капітаном судна, як і минулого разу, є Павло Панасюк.

Нинішня експедиція є спільною українсько-польською і фінансована переважно Польською антарктичною програмою (що є дуже помічним для нас в умовах скороченого через повномасштабну війну бюджету). Тож спочатку «Ноосфера» вирушить до польської антарктичної станції «Арцтовський», яка розташована на острові Кінг Джордж.

Далі наш криголам доставить вантажі, і що дуже важливо, українську команду технічних спеціалістів на українську станцію «Академік Вернадський». Ці фахівці попри всі складнощі мають завершити розпочату модернізацію інфраструктури станції. Цього сезону в планах – заміна системи опалення, облаштування нового майданчика для зберігання човнів, роботи із заземлення дизельної та головної будівлі станції, а також низка інших невідкладних робіт, потрібних для успішної зимівлі 28-ї УАЕ.

Попереду в судна – довга дорога через Атлантичний та Південний океани. Очікується, що криголам дістанеться «Вернадського» до кінця січня наступного року.

До речі, «Ноосфера» йде до Антарктиди з великим тризубом на борту (розміром 1.25 м на 1.05 м). Два малі Державні Герби України були встановлені восени цього року під командуванням капітана Олександра Гришка під час ремонту та підготовки судна до антарктичного рейсу. Наші символи посіли чільне почесне місце – на фальштрубах з правого та лівого борту судна.

Світ має бачити нашу незламність та впевненість у Перемозі повсюди, навіть посеред айсбергів та вічних снігів. Все буде Україна!

Нагадуємо, що з кінця січня до кінця травня 2022 року відбувся перший антарктичний сезон «Ноосфери». Наш флагман успішно забезпечив ротацію зимівників на українській станції «Академік Вернадський», перезмінку полярників на польській станції «Арцтовський» та проведення унікальних досліджень з вивчення Південного океану.

 


Із 3 по 26 жовтня в Україні тривав основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 – збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників.

Про це сьогодні, 27 жовтня 2022 року, повідомляє Український центр оцінювання якості освіти.

Упродовж цього періоду понад 3500 учнів/студентів зі 175 закладів освіти пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження – математики (основна галузь циклу PISA-2022), читання, природничо-наукових дисциплін. А також – тестування з інноваційної для PISA-2022 галузі – креативного мислення.

Збирання даних у межах основного етапу PISA-2022 мало відбутися ще у квітні-травні цього року, однак через широкомасштабне вторгнення росії цей етап у закладах освіти України було відтерміновано до відносної стабілізації ситуації.

Можливість повернутися до питання проведення дослідження з’явилася наприкінці літа, коли МОН та УЦОЯО спільно з міжнародними партнерами погодили новий, спеціально адаптований для України графік проведення дослідження.

Завдяки цьому в стислі терміни вдалося здійснити всі підготовчі заходи, щоб у жовтні провести тестування і не втратити останнього шансу на проведення цього циклу дослідження, адже за правилами PISA дані всіх країн учасниць мають бути зібрані до кінця 2022 року.

За планами мирного часу, в основному етапі PISA-2022 від України мали взяти участь понад 7000 п’ятнадцятирічних учнів/студентів, репрезентативно представивши всі регіони країни (окрім АР Крим). На жаль, досягти цього показника в умовах війни не вдалося, і на етапі початку процедур збору даних база учасників містила 5486 учнів/студентів. Однак не всі потенційні учасники з різних причин, зокрема й через загострення безпекової ситуації, змогли взяти участь у дослідженні. Тому в результаті у цьому етапі PISA-2022 взяли участь понад 3500 українських учнів/студентів.

Даний етап дослідження відбувався в умовах війни: учасникам, педагогам і організаторам доводилося долати труднощі, щоб дістатись до закладу освіти, де проходило тестування, переривати тестування, щоб спуститися в укриття під час повітряних тривог.

Наступний етап дослідження – обробка й узагальнення зібраних під час тестування та анкетування учнів/студентів даних. Міжнародний звіт за підсумками оброблення й багатоетапного аналізу даних PISA-2022 з’явиться у грудні 2023 року.

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/zaversheno-osnovnij-etap-doslidzhennya-pisa-2022


Вигнання Національного комітету росії з Міжнародного географічного союзу

Виконуючий обов’язки Президента, віце-президент Українського географічного товариства В.І. Олещенко взяв участь у засіданнях Генеральної Асамблеї Міжнародного географічного союзу.

Засідання Асамблеї відбулися у Парижі під час проведення 18-22 липня 2022 року Позачергового Міжнародного географічного конгресу з нагоди 100-ліття Міжнародного географічного союзу.

Найбільш принципове значення під час обговорення питань порядку денного мало питання щодо припинення членства Російської Федерації у Міжнародному географічному союзі.

З цією вимогою у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України Українське географічне товариство звернулося до Міжнародного географічного союзу, національних комітетів Союзу, усіх географів світу 03 березня 2022 року (з листом можна ознайомитися українською та англійською мовами).

Після багатьох перемовин керівника Товариства з Президентом Міжнародного географічного союзу професором М.Медоузом, додаткових роз’яснень щодо правових та інших підстав і можливостей для вирішення цього питання, з огляду на позицію національних комітетів географів Польщі, Франції, Австрії, США, Італії, Словенії, Латвії, Литви, Естонії, Фінляндії, Швеції, Норвегії, Данії та численних інших держав світу, Виконком Міжнародного географічного Союзу 07 березня 2022 року ухвалив безпрецедентне рішення про призупинення членства Російської Федерації у Союзі з винесенням цього питання на розгляд Генеральної асамблеї Союзу для ухвалення остаточного рішення.

На засіданні Генеральної асамблеї після обговорення рішення Виконкому, яке представив з відповідним обґрунтуванням особисто Президент Союзу Майкл Медоуз, виступу керівника Українського географічного товариства, його відповідей на коментарі інших учасників зібрання, виступів посланців від багатьох національних комітетів, заключного, аргументованого виступу Президента Союзу Генеральна асамблея Міжнародного географічного союзу одноголосно ухвалила рішення щодо негайного вигнання Національного комітету Росії з МГС.

У зв’язку з цим доповіді усіх російських географів одразу було виключено з програми Конгресу, припинено будь-які офіційні відносини Союзу з Національним комітетом Росії.

Джерело http://surl.li/dptwr

 


ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВІ ПРОГРАМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ТА КЕРІВНИКІВ ЗЗСО, ЯКІ ВПРОВАДЖУЮТЬ ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

З метою професійного розвитку педагогічних працівників та керівників закладів загальної середньої освіти підготовлено типові програми підвищення кваліфікації, які затверджено відповідними наказами МОН:

Типові програми підготовлено робочою групою, до складу якої увійшли представники Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Інституту педагогіки НАПН України, закладів післядипломної педагогічної освіти та вищих закладів освіти.

Програми складаються з тематичних модулів, зміст яких відповідає вимогам професійних компетентностей педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які визначені професійними стандартами за спеціальностями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)», «Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти».

На підставі запропонованих типових програм суб’єкти підвищення кваліфікації можуть розробляти власні програми підвищення кваліфікації вчителів та керівників ЗЗСО, використовуючи всі або окремі теми чи модулі.

Докладніше  https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-tipovi-programi-pidvishennya-kvalifikaciyi-vchiteliv-ta-kerivnikiv-zzso-yaki-vprovadzhuyut-derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti


РОЗРОБЛЕНО ПОСІБНИК «АБЕТКА З БЕЗПЕКИ» ДЛЯ УЧНІВ ЗЗСО

Цьогорічний початок навчального року передбачає безпрецедентні заходи для безпечного освітнього середовища від дотичних органів влади. З цією метою в МАС розробили посібник «Абетка з безпеки» для школярів середньої школи.

У книжці зібрані поради, відповіді на найактуальніші питання щодо воєнного стану, роз’яснення і рекомендації, які допоможуть дітям, батькам, викладачам зберегти здоров’я і життя.

Посібник «Абетка з безпеки» для школярів середньої школи можна переглянути онлайн на сайті МВС.

 

 

 

 


УКРАЇНСЬКІ УЧНІ ВИБОРОЛИ МЕДАЛІ НА XV МІЖНАРОДНІЙ ОЛІМПІАДІ З АСТРОНОМІЇ ТА АСТРОФІЗИКИ

У Грузії завершилася XV Міжнародна олімпіада з астрономії та астрофізики. Змагання, на яких було представлено 39 країн світу, проходили з 14 до 22 серпня 2022 року в древньому місті Кутаїсі. Серед 209 олімпійців були учасники з України, які гідно представили нашу державу.

Українські школярі вибороли одну срібну, три бронзові медалі та Почесну грамоту. Срібну медаль завоювала Діана Зазубик, учениця ліцею № 5 Івано-Франківської міської ради, бронзові медалі отримали Северин Шикула та Ірина Гонцовська, учні Львівського фізико-математичного ліцею-інтернату при Львівському національному університеті імені Івана Франка, а також Андрій Никифорчин, учень ліцею імені Миколи Сабата Івано-Франківської міської ради. Почесною грамотою було нагороджено Лева Тартаковського, учня Рішельєвського наукового ліцею міста Одеси.

Найщирішої подяки заслуговують усі педагоги, методисти та науковці, причетні до підготовки учасників змагань від України. Роботу з тренування та відбору учнів очолював доцент фізичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка Решетник Володимир Миколайович, а до безпосередньої підготовки учнів до змагань протягом кількох місяців на волонтерських засадах був долучений великий неформальний колектив учителів та науковців-астрономів з усієї України. Організаційно-методичне забезпечення участі школярів України у XV Міжнародній олімпіаді з астрономії надала Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти». Фінансування участі школярів України в олімпіаді було здійснено за спонсорські кошти.


EDPRO НАДАЄ ДОСТУП УКРАЇНСЬКИМ УЧНЯМ І ВЧИТЕЛЯМ ДО ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ

У зв’язку з подовженням воєнного стану в Україні, 1 вересня 2022 року EdPro відкриє до 31 грудня безоплатний доступ до електронних підручників. На цей термін буде також надано безоплатний доступ до інших посібників компанії та підручників, розміщених на сервері.

Школярам необхідно мати доступ до україномовного контенту та програмних засобів, що допомагають продовжувати освіту незалежно від місця перебування здобувачів і викликів воєнного часу.

EdPro від початку війни надали всім користувачам з України безоплатний доступ до вересня 2022 року, що дозволило вчителям проводити дистанційне навчання за створеними в Україні електронними підручниками та використовувати україномовний мультимедійний контент.

Нагадаємо, електронні підручники рекомендовані МОН для учнів 1-5 класів розміщено у вільному доступі.

Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/edpro-nadaye-dostup-ukrayinskim-uchnyam-i-vchitelyam-do-elektronnih-pidruchnikiv

 

 


ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ GOOGLE ДЛЯ ОСВІТИ: 25 ЛИПНЯ РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ НАВЧАННЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ, ВЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ

25 липня 2022 року для освітян закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти розпочнеться дистанційне навчання за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» від МОН і Google Україна.

Програма передбачає 12 ідентичних циклів безкоштовних освітніх курсів і тренінгів, кожен з яких розпочинає роботу щомісяця з липня 2022 до червня 2023 року. Реєстрацію відкрито за посиланням.

Курс містить 5 модулів (30 годин – 1 кредит ECTS). Кожен модуль складається з відеолекції, практичних завдань і підсумкового тесту.

Учасники отримуватимуть завдання в захищеному віртуальному просторі Google Класів. До кожної теми буде публікуватися запис лекції, а також проводитиметься додаткова консультація в Google Meet, під час якої кожен учасник отримає можливість задати запитання тренеру та продемонструвати екран для вирішення проблемної ситуації.

Викладання буде здійснюватися послідовно:

  • базовий рівень – для учасників, які прагнуть навчитися працювати з мобільними пристроями;
  • середній рівень – для учасників, які прагнуть розібратися з установленим вебпереглядачем Google Chrome;
  • поглиблений рівень – для учасників, які прагнуть навчитися працювати з ноутбуками Chromebook.

Заклади освіти, педагогічні колективи яких успішно завершать навчання за програмою з показником вище 50% від загальної кількості працівників, протягом року отримають спеціальний статус «Заклад освіти – учасник програми Google for Education».

За підсумками програми також планується відзначити найактивніші заклади.

Із організаційними деталями, програмою та розкладом навчальних сесій можна ознайомитися на спеціально створеному сайті.

Автор фото -Google Україна

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/cifrovi-instrumenti-google-dlya-osviti-25-lipnya-rozpochinayetsya-navchannya-dlya-vihovateliv-vchiteliv-i-vikladachiv


УКРАЇНА ВПЕРШЕ ВЗЯЛА УЧАСТЬ В ЗАСІДАННІ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ПОЛЯРНОЇ РАДИ З ДОСЛІДЖЕНЬ АРКТИКИ ТА АНТАРКТИКИ

Україна вперше долучилася до засідання Європейської полярної ради (ЄПР) – організації, що займається стратегічним розвитком полярних досліджень та інших ініціатив щодо Арктики та Антарктики в Європі. Взяти участь у заході запросили Національний антарктичний науковий центр на правах нового члена Ради, адже в квітні цього року НАНЦ набув повноправного членства в ЄПР. Виїзне засідання Європейської полярної ради відбулося 13-17 червня 2022 року в місті Болонья (Італія) і було присвячене засадам нової Стратегії ЄПР на 2022-2027 роки.

Зокрема, учасники обговорили деталі нового стратегічного бачення та місії Ради, яка буде розділена на тематичні блоки для ефективнішої координації, співпраці та взаємодії членів ЄПР як між собою, так і з іншими зацікавленими організаціями.

Протягом літа проєкт Стратегії буде опрацьований робочою групою експертів та погоджений з усіма членами ЄПР. Очікується, що остаточний варіант Стратегії на 2022-2027 роки буде затверджено на наступному пленарному засіданні ЄПР восени 2022 року.

Довідково

ЄПР називають європейським «елітним клубом» антарктичних досліджень. Головна мета Ради – сприяти багатосторонній співпраці учасників із вивчення полярних регіонів. Вона діє як єдиний контактний пункт для комунікації європейських полярних дослідників як між собою, так і з міжнародними партнерами.

Докладніше: bit.ly/3N0teuc

Нагадуємо, що Національний антарктичний науковий центр став членом Європейської полярної ради 5 квітня 2022 року. Це дасть нові можливості нашим ученим для вивчення Арктики та Антарктики, а також поліпшить інтеграцію української науки в європейський дослідницький простір.

Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/ukrayina-vpershe-vzyala-uchast-v-zasidanni-yevropejskoyi-polyarnoyi-radi-z-doslidzhen-arktiki-ta-antarktiki

 


МЕТОДИСТИ УКРАЇНСЬКОГО ІНСТИТУТУ РОЗВИТКУ ОСВІТИ РОЗРОБИЛИ «ПУТІВНИК ПО ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ ОНЛАЙН»

9 травня 2022 року, представники Українського інституту розвитку освіти презентували «Путівник по Всеукраїнській школі онлайн», що допоможе всім охочим зорієнтуватися в історії та використанні платформи ВШО.

Путівник містить інструкції до інтерфейсу, рекомендації щодо реєстрації, організації дистанційного й змішаного навчання, а також забезпечення доступності ВШО для учнів з особливими освітніми потребами.

Завантажити путівник можна за посиланням.

Крім того, представники Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» сприяли створенню англомовної версії.

Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України


«НООСФЕРА» ПЕРЕЗМІНИЛА ПОЛЬСЬКУ АНТАРКТИЧНУ ЕКСПЕДИЦІЮ ЗАМІСТЬ РОСІЙСЬКОГО СУДНА

Український науково-дослідний криголам «Ноосфера» замість російського судна перезмінив полярників на польській антарктичній станції «Арцтовський». За київським часом це відбулося сьогодні вночі.

«Для української науки важливо продовжувати дослідження на станції «Вернадський», співпрацювати з іншими станціями як в питаннях науки, так і логістики. Через жахливе вторгнення росії в Україну, будь-яка співпраця із країною-агресором, зокрема у сфері науки, неможлива», – зазначив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Наприкінці березня дорогою із Чилі до української станції «Академік Вернадський» наш криголам уже доправив на «Арцтовський» низку вантажів. А тепер, на зворотному шляху, «Ноосфера» прийняла на борт учасників польської антарктичної експедиції, яких разом із нашими полярниками доправить до чилійського порту Пунта-Аренас.

«Буквально за тиждень після початку війни нас спитали польські колеги, чи новий український криголам не погодиться обслуговувати їхню антарктичну станцію. До цього вони зафрахтували російське судно, але після віроломного вторгнення росіян в Україну більше не хочуть витрачати на них жодної копійки. Поляки теж відправили «рускій корабль» у відомому напрямку», – розповів директор Національного антарктичного наукового центру (НАНЦ) Євген Дикий.

За його словами, Центр погодився на цю пропозицію, адже вона дозволить розширити співпрацю між Україною та Польщею, що дуже вигідно для нас.

 «У цей складний час Польща надає Україні неймовірну підтримку, зокрема завдяки польській антарктичній програмі ми змогли доправити на “Вернадський” зимувальників 27-ї української антарктичної експедиції. Та й розташована їхня антарктична станція «Арцтовський» на шляху від нашого «Вернадського» до Чилі зручно – на острові Кінг-Джордж, який зазвичай є проміжним пунктом для суден перед виходом у найбурхливішу у світі протоку Дрейка», – пояснив очільник НАНЦ.

Доки польські колеги завантажувались на «Ноосферу» українські біологи, які повертаються додому після роботи на «Вернадському», відібрали зразки ґрунтів та рослин на острові Кінг-Джордж, аби порівняти їх із зібраними в районі «Вернадського». Тож навіть у важкий військовий час триває міжнародна співпраця і плідна робота українських науковців.

Довідково

Польську антарктичну станцію «Арцтовський» відкрили 26 лютого 1977 року та назвали на честь Генріка Арцтовського, видатного польського геолога та геофізика, професора Львівського університету. Станція підпорядкована Інституту біохімії та біофізики Польської академії наук і є цілорічним науковим центром, де проводять океанографічні, геологічні, метеорологічні, біологічні, екологічні та інші дослідження. Зараз на «Арцтовському» працює 46-та експедиція. Як і українська антарктична експедиція, вона має два загони: річний та сезонний. Річна команда змінюється під час антарктичної весни (коли в нас осінь), а сезон працює з кінця антарктичної весни до початку антарктичної осені. Свого часу, коли з незрозумілих причин на «Вернадський» не допускали жінок, саме на «Арцтовському» працювала одна з перших українських учених-полярниць, д.б.н. Ірина Козерецька, нині заступниця директора НАНЦ із науки.

Нагадаємо, українські вчені на криголамі «Ноосфера» відновили геологічні дослідження, які були перервані на 20 років.

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/noosfera-perezminila-polsku-antarktichnu-ekspediciyu-zamist-rosijskogo-sudna


ІМЗО ЗАПРОШУЄ ОСВІТЯН НА 5-ДЕННИЙ ІНТЕНСИВ ПРО STEM-ОСВІТУ В НУШ

У лютому Інститут модернізації змісту освіти організовує для педагогічних працівників, методистів і керівників освітніх закладів зимову сесію «STEM-школи – 2022». Це 5-денний інтенсив, під час якого учасників ознайомлять з інноваційними освітніми технологіями, необхідними для реалізації концептуальних засад Нової української школи, зокрема з напрямами STEM-освіти.

Як повідомляє пресслужба ІМЗО, «STEM-школа – 2022» працюватиме з 22 по 26 лютого в онлайн-форматі, участь у її роботі безкоштовна.

Щоб пройти навчання та отримати методичні матеріали і сертифікат, необхідно заповнити реєстраційну форму.

«Учасників очікує 5 днів інтенсивного онлайн-навчання. Понад вісімдесят спікерів поділяться своїми ідеями, досвідом і готовими кейсами методичних матеріалів. Програма, навчальні матеріали будуть доступні з 18 лютого 2022 року на платформі «Якість освіти», – повідомили в ІМЗО.

Зокрема, програма заходу включатиме матеріали за такими напрямами:

• науково-методичні аспекти розвитку STEM/STREAM-освіти;

• моделі реалізації STEM-освіти в різних установах;

• STEM-урок/заняття: теорія та практика;

• STEM-проєкти: теорія та практика;

• партнерська взаємодія для кращих результатів.

До участі в онлайн-навчанні запрошують науковців, методистів закладів післядипломної педагогічної освіти, працівників методичних служб, керівників закладів освіти, учителів, керівників гуртків та інших зацікавлених осіб.

STEM-школу організовує відділ STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» спільно з ДЗВО «Університет менеджменту освіти» та за підтримки видавництва «Видавничий дім «Освіта».


ТРИВАЄ РЕЄСТРАЦІЯ НА ІНЖЕНЕРНИЙ ТИЖДЕНЬ

Продовжується реєстрація на проєкт «Інженерний тиждень», він стартує 21 березня 2022 року, а завершується – 10 квітня. У цей проміжок часу учасники зможуть перетворити будь-який календарний тиждень на Інженерний.

На відміну від інших освітніх STEM-програм, «Інженерний тиждень»:

Зареєструватися для участі можуть учителі математики, фізики, хімії, астрономії, інформатики, біології, екології, географії та початкової школи. Крім того, запрошуються вчителі історії та літератури, адже цьогоріч проєкт будується навколо інженерної історії України.

Організатори адаптують більшість завдань для виконання їх учнями з особливими освітніми потребами, для цього вчителі отримають відповідні методичні рекомендації.

 – за бажанням може провести будь-яка школа;

– школам не потрібно залучати експертів, матеріали розроблено таким чином, що експертами стають вчителі;

– витратні матеріали бюджетні: паперові горнятка, пластикові пляшки, кришечки, палички для розмішування цукру, соломинки, канцелярські гумки тощо.

Учасникам запропонують декілька варіантів інтеграції активностей Тижня в розклад, вони зможуть скористатися одним із них або розробити власний план і графік.

Для участі необхідно заповнити заявку за посиланням.

Контакти проєкту «Інженерний тиждень»: +380 99 111 8928; [email protected].

Незважаючи на те, що деякі школи працюють дистанційно, організатори готують також сценарій для реалізації проєкту в онлайн-форматі.

Нагадаємо, стартапи українських школярів і студентів позмагаються за квиток до Кремнієвої долини та 1 млн доларів.


Успішна сертифікація – достатня підстава для присвоєння наступної кваліфікаційної категорії

Положення про сертифікацію педагогічних працівників визначає, що успішне проходження сертифікації зараховується як проходження чергової (позачергової) атестації педагогічним працівником з присвоєнням йому наступної категорії педагогічного працівника або підтвердженням наявної вищої категорії (пункт 40 Положення). Якщо вчитель успішно пройшов сертифікацію, йому видається сертифікат, який потрібно подавати атестаційній комісії, щоб вона присвоїла наступну кваліфікаційну категорію та/або педагогічне звання.

 

Про сертифікацію, як правильно діяти атестаційним комісіям, читайте на вебсайті: https://bit.ly/3L6MsyG 

 


Дізнайтеся про енергетику

 

Енергія необхідна. Це втілено у всьому, що ми використовуємо. Щоб ефективно порівнювати джерела енергії, нам потрібно зрозуміти, що це таке і як воно працює.

Energy4me має багато ресурсів для вчителів.  Розроблені у партнерстві з Національним проектом розвитку енергетичної освіти (NEED) , плани уроків і заходи є проєктами, які, як доведено, створюють зв’язок між класом і реальними ситуаціями. Цей стиль навчання також виховує критичне мислення та навички вирішення проблем, які цінує будь-який роботодавець.

Плани уроків і заходи

 

 

 


Енергоефективні школи: нова генерація

 

Iнтерактивний спосіб для дітей опанувати знання про енергоефективність

Унікальний в Україні шкільний освітній проєкт на базі авторської онлайн-програми дистанційного навчання.

 

 

  • Три освітні курси для учнів ЗЗСО від 4 до 11 класу.
  • Індивідуальний, шкільний та міжрегіональний формати навчання.
  • Низка захопливих конкурсів енергоощадливого та екологічного спрямування з вартісними подарунками.
  • Сприяння впровадженню екологічних стартапів.
  • Постійна двостороння комунікація з учасниками, контроль освітнього процесу.
  • Заохочувальні подарунки найкращим учням.

Про проєкт – https://energyschool.org.ua/

 


ЗАТВЕРДЖЕНО СКЛАД ЗИМУВАЛЬНОГО ЗАГОНУ 27-Ї УАЕ, ЩО РІК ПРАЦЮВАТИМЕ НА СТАНЦІЇ “АКАДЕМІК ВЕРНАДСЬКИЙ”

Визначено склад зимувального загону 27-ї Української антарктичної експедиції, який в березні вирушить на станцію “Академік Вернадський” і працюватиме там понад рік. У цій команді буде більше науковців, ніж зазвичай, 3 жінки та один з наймолодших учасників за всі роки.

“За час українських антарктичних експедицій кількість зимівників змінювалась від 10 до 15 людей, але останніми роками відбирали саме 12 – п’ятеро з команди життєзабезпечення станції та семеро науковців. Цього ж разу ми вирішили посилити наукову частину команди, тож у 27-й УАЕ буде 14 учасників: 9 вчених, по 3 на кожен напрям – геофізика, метеорологія, біологія, та традиційно лікар, кухар, дизеліст, механік і сисадмін”, – розповів директор Національного антарктичного наукового центру Євген Дикий.

Він пояснив, що збільшення кількості вчених дозволить Україні розвивати наукові дослідження в Антарктиці, які зараз є особливо актуальними для всього світу. За останні роки було значно посилено можливості досліджень на станції: модернізовано біологічну лабораторію, встановлено низку нових приладів для метеорологічних та геокосмічних вимірювань. Ці нові можливості зумовили необхідність розширити наукову групу.

Далі: https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-sklad-zimuvalnogo-zagonu-27-yi-uae-sho-rik-pracyuvatime-na-stanciyi-akademik-vernadskij

 


24/28.01.2022  Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Хмельницького був проведений III Марафон педагогічних ідей.

 

У рамках Марафону 6 вчителів – природничо-математичного циклу   представили власний досвід, познайомили колег з сучасними тенденціями освіти.  Учасники ж мали можливість почерпнути у свою професійну скарбничку актуальні освітні технології, інструменти та «прокачати» свої педагогічні компетентності.

 

Спікери, які натхненно працювали протягом “марафонських” днів:

  • Возна Ольга Іванівна – “STEM на уроках математики і інформатики”
  • Березовська Ірина Миколаївна – “Завдання без паперу-GoFormative-інструмент формуючого оцінювання”
  • Сікора Роман Васильович – “Підвищення мотивації здобувачів освіти до вивчення біології шляхом впровадження технології ” принеси свій власний пристрій”
  • Янишина Світлана Іванівна – “Створення тестів з географії на платформі “Всеосвіта”
  • Зима Наталія Володимирівна – “Інтерактивні робочі аркуші на уроках природничо-математичного циклу”
  • Лиса Людмила Едуардівна – “Формувальне оцінювання на уроках географії”

 


Учасники спільноти діляться власним досвідом

“Підвищення мотивації здобувачів освіти до вивчення біології шляхом впровадження технології «принеси свій власний пристрій”.   https://cutt.ly/5Oe806W

(Сікора Роман Васильович, вчитель біології  СЗОШ І-ІІІ №6  м.Хмельницького) 

 


Стартував  січневий “Марафон педагогічних ідей”

 

МАРАФОН ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ – це креативна платформа для презентації власного педагогічного досвіду з використанням інноваційних та актуальних освітніх трендів, ідей, тенденцій, проєктів і програм. Марафон об’єднає педагогічних працівників Хмельницької міської територіальної громади для професійного розвитку, обміну досвідом та ідеями.

Метою марафону педагогічних ідей є підвищення рівня професійного розвитку та педагогічної майстерності освітян міської територіальної громади.            Марафон педагогічних ідей своїми основними завданнями визначив:

  •   поширення власного педагогічного досвіду;
  • посилення теоретичної та практичної підготовки педагогічних працівників;
  • формування креативного простору для активної участі педагогів у процесі розбудови Нової української школи.

 


SТEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс)

У чинній модельній навчальній програмі, що затверджена наказом МОН №795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України № 1031), визначено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів.

Спираючись на модельну навчальну програму, заклади освіти можуть розробляти власні навчальні програми.

Згідно з модельною навчальною програмою міжгалузевого інтегрованого курсу «STEM. 5-6 класи», метою навчання є  створення умов для інтелектуального, соціального, психологічного та творчого розвитку здобувачів освіти через залучення їх до програмування, прототипування, освоєння нових технологій майбутньої професійної діяльності.

https://drive.google.com/file/d/11on1K-_ALTZf2wTRXaM3exqGBpWnl-PC/view

 


Інженерний тиждень 2022

Міністерство освіти і науки України спільно з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» в рамках розвитку STEM – освіти та впровадження STEM – навчання в закладах загальної середньої та позашкільної освіти інформує про те, що незабаром початок реєстрації учасників «Інженерного тижня – 2022».

Ми ще не знаємо яким саме стане наступний Інженерний тиждень, але точно знаємо що в січні 2022 року школи знову перетворяться на один тиждень на мейкерські та дослідницькі лабораторії, бо інженерія це драйв, кайф і те, що змінює світ.

Інженерний тиждень стартує  21-го березня та триватиме три календарні тижні – до 10 квітня. Ви зможете обрати зручний період для його проведення.
Реєстрація розпочнеться 24-го січня на сайті https://engineeringweek.org.ua

 


Матеріали курсу Intel  з методу навчальних проєктів “Навчання для майбутнього”

“Навчання для майбутного” – один з найпотушніжіших у світі курсів для вчителів з методу навчальних проектів. Ви можете вільно відкривати та скачувати корисні практичні матеріали  цього курсу з платформи “Уміти”  https://umity.in.ua/porady32/

Посилання на матеріали http://surl.li/baqgp  

 


Модельні навчальні програми. Природнича освітня галузь.

 

Новостворені модельні навчальні програми будуть масово впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти ПОЕТАПНО, починаючи з 2022/2023 навчального року. Вони є основою для для розроблення нової навчальної та навчально-методичної літератури для учнів 5-9 класів.

 

“Пізнаємо природу”. 5-6 класи (інтегрований курс)

Природничі науки. 5-6 класи (інтегрований курс)


Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у 5 класах НУШ.

 

https://www.schoollife.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-osoblyvostej-organizatsiyi-osvitnogo-protsesu-5-klasah-nush/

Організація освітньої діяльності в 5-х класах закладів загальної середньої освіти, які за Наказом МОН України № 406 від 02.04. 2021р. є учасниками інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (далі Проєкту) у 2021/2022 навчальному році здійснюватиметься відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р – https://cutt.ly/OyA9z5p), Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898 (https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898).

Основним документом, що забезпечує досягнення учнями визначених відповідним Державним стандартом вимог до обов’язкових результатів навчання учнів є освітня програма закладу загальної середньої освіти. Заклад освіти, який здійснює свою діяльність як учасник Проєкту,  розробляє освітню програму для адаптаційного циклу базової середньої освіти (5-6) класи  на основі типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом МОН № 235 від 19.02.2021 (https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-osvitnoyi-programi-dlya-5-9-klasiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti).

Освітня програма закладу освіти, розроблена на основі Типової освітньої програми, має:

  • відповідати структурі типової освітньої програми та визначеним нею вимогам до осіб, які можуть розпочати навчання за освітньою програмою закладу освіти;
  • визначати (в обсязі не меншому ніж встановлено відповідною типовою освітньою програмоюзагальний обсяг навчального навантаження на відповідному рівні (циклі) повної загальної середньої освіти (в годинах), його розподіл між освітніми галузями за роками навчання;
  • містити навчальний план, що ґрунтується на одному з варіантів типових навчальних планів відповідної типової освітньої програми і може передбачати перерозподіл годин (у визначеному типовим навчальним планом обсязі в межах мінімального / максимального навантаження для кожної галузі) між обов’язковими для вивчення навчальними предметами (крім державної мови) певної освітньої галузі, які можуть вивчатися окремо та/або інтегровано з іншими навчальними предметами;
  • містити перелік модельних навчальних програм, що використовуються закладом освіти в освітньому процесі, та/або навчальних програм, затверджених педагогічною радою, що мають містити опис результатів навчання учнів з навчальних предметів (інтегрованих курсів) в обсязі не меншому ніж встановлено відповідними модельними навчальними програмами;
  • опис форм організації освітнього процесу та інструментарію оцінювання.

Проведено фінал конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок – 2021»

 

17 грудня 2021 року проведено фінал конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок – 2021». Майже 30 учасників та учасниць представили на розсуд журі та STEM-спільноти досвід запровадження STEM-підходів при викладанні різних навчальних предметів.

У п’ятірку переможців та переможниць Конкурсу увійшли:

  • Наталя Лукичова з уроком «Світ фантастики, чи реальність? Наскільки ви «підключені»?»;
  • Вікторія Миколаєнко з уроком «Онлайн-сервіси для створення спільних документів. Колективна робота з документами в Інтернеті. Створення проєкту «Цікаві факти про папір»;
  • Юрій Пахомов, Христина Буждиган, Іванна Бережницька зі спільним кейс-уроком «Вода»;
  • Надія Калінкіна з уроком «Фізика і глечики (Випаровування і конденсація)»;
  • Ганна Древицька з уроком «Загальний огляд травної системи людини».

Члени журі відмітили збільшення кількості учасників конкурсу, змістовність уроків, творчий підхід у використанні STEM-підходів в освітньому процесі.

Десять учасників та учасниць фіналу матимуть можливість презентувати свій досвід під час зимової сесії STEM-школи. Крім переможців, сертифікати-запрошення від оргкомітету отримали:

  • Юлія Бровко, Наталія Кривко з уроком «Енергоефективні школи: нова генерація»;
  • Ірина Слуцька з уроком «Розв’язування компетентнісних задач. Зробимо школу енергонезалежною»;
  • Світлана Кулик з уроком «Захист учнівських проєктів з теми «Теплові явища. Температура. Внутрішня енергія. Теплообмін»;
  • Олена Манжос з уроком «Стратегія сталого розвитку природи і суспільства».

Організатори конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок – 2021»: ГО «Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» (ініціатива Дівчата STEM) та UNFPA, Фонд ООН у галузі народонаселення у рамках проєкту «Трамплін до рівності» за підтримки Швеції та за сприяння Офісу Віцепрем’єрки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України.

Партнер конкурсу: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». https://imzo.gov.ua/2021/12/20/provedeno-final-konkursu-krashchyy-hendernochutlyvyy-stem-urok-2021/

Пропонуємо докладніше ознайомитися з матеріалами конкурсу «Кращий гендерночутливий STEM-урок – 2021» та переглянути повну версію фіналу змагання.


PISA — дослідження заради якості освіти

 

PISA — найбільше міжнародне дослідження, що вивчає якість освіти: воно охоплює понад 80 країн, що становлять понад 80 % світової економіки. Участь у ньому беруть 15-річні школярі, що навчаються щонайменше у сьомому класі. Саме у цьому віці у більшості держав-учасниць учні закінчують основну школу, і вимоги до них у всіх країнах не надто відрізняються.

PISA не прив’язується до освітніх програм. Дослідження має на меті визначити рівень компетентностей, тобто здатність підлітка використовувати знання і вміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів. PISA оцінює 3 компетентності:

  1. читацьку: здатність до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;
  2. математичну: здатність до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;
  3. природничу: здатність до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями.

 

В анкеті, що додається до основного тестування, PISA також досліджує різноманітні аспекти життя учнів. Зібрані за допомогою опитування дані допомагають аналітикам простежити зв’язок між тим, як учні виконують завдання PISA, і різноманітними умовами їхнього життя і навчання.

Що вивчає PISA?     http://pisa.testportal.gov.ua/scho-vyvchaye-pisa/

Виконати завдання PISA     http://test-pisa.testportal.gov.ua/register

 


Україна візьме участь в основному етапі міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022.

 

Відповідний наказ МОН видало 9 грудня, написано на сайті PISA UKRAINE.  Дослідження проведуть упродовж 4 квітня – 20 травня 2022 року. Результати презентують у грудні 2023 року
 https://nus.org.ua/news/pisa-2022-koly-provedut-ta-opublikuyut-rezultaty-doslidzhennya/
Вчителю корисно ознайомитися з матеріалами PISA, зокрема з національним звітом-аналізом за результатами PISA–2018, де в додатках є зразки завдань. Ці завдання виразно компетентнісного спрямування, засновані на актуальних життєвих контекстах.  
https://nus.org.ua/articles/pisa-2022-porady-vchytelyam-shhodo-vykladannya-pryrodnychyh-nauk/

 

 


“Про схвалення Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти)”

 

Розпорядження Кабінету Міністрів України (2020, серпень 05) №96-p

Стратегію сталого розвитку України в умовах глобалізації спрямовано на досягнення європейських стандартів життя та забезпечення конкурентоспроможності нашої держави шляхом ефективної взаємодії економіки, науки, освіти, здійснення заходів щодо розвитку людського капіталу, залучення інновацій у всіх сферах діяльності суспільства.

Важливими факторами розвитку економіки є наукоємні та високотехнологічні галузі. Фахівці цих галузей роблять вагомий внесок у виробництво внутрішнього валового продукту і саме їх дефіцит особливо відчутний в Україні і в усьому світі. Основною причиною такого дефіциту є втрата популярності науково-технічних, інженерних професій і, як наслідок, зниження рівня заінтересованості у вивченні предметів природничої, технологічної, математичної освітніх галузей у здобувачів освіти, про що свідчить, зокрема, негативна динаміка кількості випускників закладів загальної середньої освіти, які проходять зовнішнє незалежне оцінювання з математики, фізики, хімії та біології.

Розвиток національної економіки, зокрема виробництво “цифрових” продуктів, ставить перед сферою освіти завдання щодо генерування нових ідей і знань, створення нових технологій, розв’язання проблем, що можливо досягнути шляхом впровадження проблемного навчання, створення на заняттях проблемних ситуацій для самостійного здобуття необхідних знань у процесі їх вирішення.

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#Text

 


“Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій” 

Яке обладнання потрібне для STEM-лабораторії?

Єдиної правильної відповіді на це запитання немає. Але є орієнтири, які допоможуть оптимально укомплектувати кабінет для занять STEM у кожному конкретному випадку.

Найперше, потрібно ознайомитися з Наказом МОН № 574 від 29 квітня 2020 року «Типовий перелік засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Шкільне обладнання має відповідати наведеним у Наказі вимогам.  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0410-20#Text

 

 


З 22-26.11.2021 Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Хмельницького був проведений Марафон педагогічних ідей.

У рамках Марафону 12 вчителів – природничників  представили власний досвід, познайомили колег з сучасними тенденціями освіти.  Учасники ж мали можливість почерпнути у свою професійну скарбничку актуальні освітні технології, інструменти та «прокачати» свої педагогічні компетентності.

 

Дякуємо спікерам, які натхненно працювали протягом трьох днів

  • Кащук Тетяна Миколаївна – “Реалізація наскрізної змістової лінії “Екологічна безпека та сталий розвиток через призму природничих дисциплін.”
    Мацьків Ірина Федорівна – “Формування компетентності спілкування іноземною мовою на уроках хімії.”
    Степанова Оксана Володимирівна – “Метод проєктів як ефективний засіб формування навичок ХХІ століття.”
    Макарова Лариса Миколаївна – “Впровадження наскрізної лінії “Здоров’я та Безпека” в курсі біології основної школи.”
  • Гальчук Тетяна Павлівна – “Елементи STEM – освіти на уроках географії”.
    Шандригіна Оксана Василівна – “Сучасні уроки фізики – як основа для успіху дитини”.
    Гончарук Юлія Юріївна – “Використання елементів STEAM освіти на уроках інформатики в 5-9 класах”.
    Савчук Олексій Євгенович – “Впровадження 3D технологій в навчальний процес”.
  • Корольчук Надія Зіновіївна – “Деякі поради та думки щодо сучасного викладання предметів природничого циклу”.
    Губай Галина Петрівна – “Робота в групах як технологія,що виробляє мову взаємодіі здобувачів освіти”.
    Шевчук Світлана Сергіївна – “Проєкт “Громадсько-патріотичне виховання школярів”.
    Злобін Ірина Богданівна – “Проєкт “Мотивуємо дітей і молодь робити добрі справи!” – сесія-презентація посібника “Уроки доброти” спільно з #ЩедрийВівторок.

Чекаємо на  МАРАФОНІ ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ

 

МАРАФОН ПЕДАГОГІЧНИХ ІДЕЙ –  креативна платформа для презентації власного педагогічного досвіду з використанням інноваційних та актуальних освітніх трендів, ідей, тенденцій, проєктів і програм. Марафон об’єднає педагогічних працівників Хмельницької міської територіальної громади для професійного розвитку, обміну досвідом та ідеями.

Метою марафону педагогічних ідей є підвищення рівня професійного розвитку та педагогічної майстерності освітян міської територіальної громади.

Марафон педагогічних ідей своїми основними завданнями визначив:

  •  поширення власного педагогічного досвіду;
  •  посилення теоретичної та практичної підготовки педагогічних працівників;
  •  формування креативного простору для активної участі педагогів у процесі розбудови Нової української школи.

Календар марафону:

– 04.11.2021р. – 15.11.2021р. – реєстрація спікерів;

– 22.11.2021р. – 26.11.2021р. – марафон педагогічних ідей (за окремим розкладом).

Умови участі у марафоні педагогічних ідей:

– Для спікерів: надіслати заявку для виступу, заповнивши гугл форму до 15.11.2021р. за покликанням: https://forms.gle/TqaC4337tJPCvNnCA.

– Для учасників: форма реєстрації буде відкрита 17.11.2021 року.

    Електронне звернення

    Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

    * — обов’язкові поля

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

    Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних

      Електронне звернення

      Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

      * — обов’язкові поля

      *

      *

      *

      *

      *

      *

      Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

      Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних