Спільнота директорів ЗДО

 

Збереження життя і здоров’я дітей – одна з основних функцій професійної діяльності педагогів закладів дошкільної освіти, особливо в умовах воєнного стану.

Що слугує захистом та є невід’ємним компонентом безпечного освітнього простору дошкілля для дітей та персоналу в разі фізичної небезпеки? Як підготувати укриття для безпечного перебування? Якими нормативними документами керуватись в роботі?

Пропонуємо ознайомитись з рекомендаціями «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» (Лист МОН України від 20.06.2023 № 1/8820-23), розробленими фахівцями відділів дошкільної освіти Міністерство освіти і науки України та Українського інституту розвитку освіти.

Основні розділи рекомендацій:

  • Організація та обладнання укриттів у ЗДО.
  • Підготовка дітей та персоналу ЗДО до перебування в захисній споруді або укритті.
  • Перебування дітей та персоналу ЗДО в захисній споруді або укритті.

У рамках проєкту «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні» розроблено Пам’ятку для керівника закладу дошкільної освіти щодо організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності (упорядник – головний спеціаліст відділу дошкільної освіти МОН Олена Швачова).

Пам’ятку створено з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану в Україні, яка містить алгоритм щодо організації освітнього процесу, практичні матеріали з охорони праці та безпеки життєдіяльності. Серед них:

  • покроковий алгоритм для керівника закладу дошкільної освіти (далі ЗДО) щодо відкриття закладу після простою,
  • корисні матеріали про мінну безпеку,
  • рекомендації щодо пожежної безпеки та ведення електрогосподарства,
  • утримання території;
  • містить перелік основних документів, що регулюють питання охорони праці, безпеки життєдіяльності в закладі дошкільної освіти;
  • Листи Міністерства освіти і науки України щодо організації освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні;
  • матеріали для педагогів та батьків щодо психолого – педагогічного супроводу (безпеки) дітей дошкільного віку.

ДСНС України розробила рекомендації bit.ly/3zgMjTW щодо організації укриттів у об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту персоналу та дітей (учнів, студентів) закладів освіти.
Докладніше: bit.ly/3zCHFRv

 

 


РОЗ’ЯСНЕННЯ МОН ЩОДО ЗАРАХУВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ ДО ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ

З огляду на наявну загрозу життю і здоров’ю учасників освітнього процесу внаслідок збройної агресії російської федерації та оголошення в Україні воєнного стану МОН розробило процедуру зарахування дітей дошкільного віку внутрішньо переміщених осіб до закладів освіти за місцем тимчасового проживання.


ХАРЧУВАННЯ У СІЧНІ: ПОРАДИ ВІД НУТРИЦІОЛОГИНІ

Скористуйтеся корисними порадами від нутриціологині Анастасії Голобородько, щоб скласти збалансоване меню, яке включатиме сезонні фрукти та овочі, а також здорові продукти.

Шукайте експертні матеріали про харчування дітей на платформі Знаїмо.


ПОРАДИ НУТРИЦІОЛОГА ДЛЯ ДІТЕЙ ЩОДО СПОЖИВАННЯ СОЛІ 

Відповідно до світової статистики, понад 90% дорослих і 96% дітей у віці до 4 років вживають більше за рекомендовані норми солі. Якщо дитина споживає велику кількість солі в дитинстві, вона призвичаюється до солоної їжі, і ця звичка залишається на все життя.

Які рекомендовані норми натрію і солі в щоденному раціоні та які продукти – рекордсмени за кількістю солі, читайте за посиланням.


ФОРМУВАННЯ ЗВІТУ 85-К ЗАКЛАДАМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЗА 2021 РІК

Згідно наказу МОН № 955 від 01.09.2021, закладами дошкільної освіти в системі ІСУО починається подання форми звітності 85-К. На офіційній сторінці ПЗ «КУРС: Дошкілля» http://dnz.ekyrs.org/ua/download/ вже доступне оновлення з останньою версією форми 85-К.
Подання форми 85-К. Інструкція для ЗДО: https://drive.google.com/…/1JsEvqlh5_vQS…/view…
Відео інструкція для ЗДО: https://www.youtube.com/watch?v=jYiomSG9lFc
На прохання користувачів до системи ІСУО була додана можливість автоматичного створення зведеної таблиці звітності по 85-К. Звертаємо увагу, що зведена таблиця по формам 85-К не є офіційною МОН і створюється для внутрішнього використання органами управління освітою.
Інструкція для ОУО щодо формування зведеної форми 85-К:

ОСНОВНІ ЗМІНИ В ТРУДОВОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ НА ПОЧАТКУ 2022 РОКУ

https://pon.org.ua/novyny/9223-osnovni-zminy-v-trudovomu-zakonodavstvi-na-pochatku-2022-roku.html


ІЕА Кабінет Міністрів України затвердив Положення про програмно-апаратний комплекс “Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту” (АІКОМ)

https://iea.gov.ua/kabinet-ministriv-ukrayini-zatverdiv-polozhennya-pro-programno-aparatnij-kompleks-avtomatizovanij-informatsijnij-kompleks-osvitnogo-menedzhmentu-aikom/


ЯК ФІНАНСОВА АВТОНОМІЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ВПЛИВАЄ НА ЯКІСТЬ ОСВІТИ 

https://eo.gov.ua/yak-finansova-avtonomiia-zakladiv-osvity-vplyvaie-na-iakist-osvity-ta-zbir-koshtiv-iz-batkiv/2021/12/20/


ЯК ОРГАНІЗОВУВАТИ ХАРЧУВАННЯ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

https://znaimo.gov.ua/yak-orhanizuvaty-kharchuvannia-v-zakladi-osvity?fbclid=IwAR1nj6wj5f09VC02tOb3I7kYifau3NnJk4PdZBrDBTWQJqQslp5i30y4p6g


ПОРАДНИК ДЛЯ ДИРЕКТОРА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ЩОДО РОЗБУДОВИ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ 

До нового 2021/2022 навчального року в межах державно-приватно-громадського партнерства Державна служба якості освіти України спільно з Асоціацією працівників дошкільної освіти та Цифровим видавництвом MCFR розробили електронний порадник для директора закладу дошкільної освіти «Як створити та розбудувати внутрішню систему забезпечення якості освіти».

Електронний порадник містить:
  • рекомендації щодо створення й розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • настанови з питань самооцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів;
  • практичні кейси з життєдіяльності закладів дошкільної освіти.
Докладна інформація про це, а також сам порадник – на сайті Державної служби якості освіти за покликанням.

ОНЛАЙН-МАРАФОН З ТЕМИ РОЗБУДОВИ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В ЗДО

2-3 вересня 2021 року відбудеться онлайн-марафон з питань розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти. Під час події буде йтись про внутрішню систему забезпечення якості освіти у закладі дошкільної освіти, нормативні документи, що регулюють питання розбудови системи забезпечення якості освіти, принципи та моделі розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти, критерії оцінювання управлінського та освітнього процесів у ЗДО, методи збору інформації для проведення самооцінювання дитсадка.

Організовують серію вебінарів Державна служба якості освіти України та Цифрове видавництво MCFR. Дізнатись більше та зареєструватись можна за цим посиланням.

ЧОМУ ВІЗУАЛЬНЕ ОФОРМЛЕННЯ ДИТЯЧОГО САДКА ВАЖЛИВЕ?

Команда підтримки реформ (RST) розробила рекомендації щодо візуального оформлення у дитячому садку. Докладніше – тут. 


КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: ЯК СФОРМУВАТИ ЦІННОСТІ ТА МІСІЮ ДИТСАДКА 

Цінності та місія є основою творення доброго освітнього середовища. Цінності – це набір фундаментальних переконань, ідеалів та практик, які визначають або формують спосіб життя особистості, організації, колективу та держави. А місія – це об’єднавча ідея або мета, яка гуртує людей навколо себе, допомагає розставити пріоритети, а також формувати стратегію розвитку організації. Зазвичай місія сформульована одним реченням або коротким абзацом та пояснює цінності, культуру та етику організації.

Цінності та місія необхідні кожному закладу освіти, щоби ухвалювати важливі рішення, взаємодіяти в колективі, налагоджувати відносини з батьками дошкільнят та розвиватись. У матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України читайте більше про те, як і навіщо формулювати місію та цінності закладу дошкільної освіти. Читайте поради тут.


ЯК МОТИВУВАТИ КОМАНДУ ПЕДАГОГІВ – ПОРАДИ ДЛЯ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Мотивація може бути як зовнішньою та і внутрішньою. Зовнішня мотивація – це, наприклад, зарплати, надбавки, різні додаткові блага, як-от додаткові вихідні, підвищення статусу через винагороди, визнання, довірлива атмосфера в команді тощо. Внутрішньою ж мотивацією керують потреби кожної конкретної людини. Вони можуть змінюватися по мірі задоволення або впливу зовнішніх факторів. Директор не може вплинути на потреби людини, але може зрозуміти їх і вибудовувати вже зовнішню мотивацію, керуючись знанням про потреби.

Зовнішня мотивація буде малодієвою, якщо вона не відповідає на внутрішні потреби. Які існують потреби? Як визначити, чого прагнуть члени вашої команди? Які є стратегії мотивування та які інструменти для цього краще обрати? Читайте про це у статті «Мотивація команди: як це працює?» на сайті Центру Інноваційної освіти «Про.Світ» за посиланням.


РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ У ДИТСАДКАХ З 1 ВЕРЕСНЯ 2021 РОКУ

Міністерство освіти і науки та Міністерство охорони здоров’я надали спільне роз’яснення щодо окремих питань організації харчування у 2021-2022 роках у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Згідно з пунктом 4 постанови Уряду №305, нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів від 22 листопада 2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» є чинною та підлягає застосуванню.

Крім цього, зважаючи на об’єктивні труднощі з організацією закупівель харчових продуктів та/або послуг з харчування, що виникають у закладів освіти та їхніх засновників, МОЗ спільно з МОН розробили проєкт необхідних змін до постанови №305. Зокрема, зміни передбачають встановлення гнучкого перехідного періоду на нові норми харчування у період з 1 вересня 2021 року до 1 січня 2022 року.

Тому на сьогодні відсутні правові підстави для здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням закладами освіти та їхніми засновниками нових норм харчування, передбачених законодавством. Докладніше читайте на сайті МОН.


КЛЮЧОВІ ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ У ЗДО (СЕРІЯ БРОШУР)

У серії брошур розкриваються ключові підходи до організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти на основі міжнародної методики оцінювання якості освітнього процесу в дошкільних освітніх закладах ECERS-3.

У брошурах є інформація про вимоги до облаштування освітнього простору і  практичні поради на кожен день для активного, безпечного, всебічного, індивідуального розвитку дитини у трьох вимірах:

  • середовище: розташування меблів, наповнення осередків діяльності за інтересами, безпека;

  • взаємодія між учасниками освітнього процесу: між дітьми, дітей з вихователями, підтримка вільної гри;

  • організація діяльності дітей: тривалість та ротація занять, організація різних видів діяльності, правила та дисципліна.

Завантажуйте брошури тут.

    Електронне звернення

    Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

    * — обов’язкові поля

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

    Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних

      Електронне звернення

      Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

      * — обов’язкові поля

      *

      *

      *

      *

      *

      *

      Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

      Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних