Спільнота педагогічних працівників дошкільної освіти

 

 

                                                    Консультант  КУ ХМР “ЦПРПП” –

                                                    ТКАЧУК Анна Віталіївна

                                                    Тел./Telegram/Viber +380971858085

                                                    E-mail: [email protected]

                                                                    [email protected]

 

 

 


Електронний застосунок «Віздом: світ емоцій» (https://bit.ly/3Yq2Lh7) для підтримки соціально-емоційних потреб дітей старшого дошкільного віку.

26 липня 2023 року відповідно до листа МОН (https://bit.ly/3O9qNYP) за участі міжнародних експертів відбулась перша зустріч, під час якої Ондін Буллот, генеральний директор та засновник Better Kids, презентувала управлінсько-методичний кейс застосунку.

Запрошуємо приєднуватись до Всеукраїнського заходу, знайомитись з усіма кейсами застосунку та успішно впроваджувати! Графік зустрічей та покликання на zoom зустрічі – у додатку: покликання (https://bit.ly/3Dxniqf).


Фахівцями з питань дошкілля Українського інституту розвитку освіти розроблено Дорожню карту безпеки. В ньому зібрано необхідні матеріали для використання в роботі педагогічними працівниками:

  • нормативно-правова база;
  • орієнтовний перелік документації, яка регламентує питання охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі дошкільної освіти;
  • ресурсна підтримка;
  • аудіо та відеотека;
  • матеріали Тижня безпеки.

Готуючись до роботи в новому навчальному році, освітяни, зокрема педагоги дошкілля, мають продумати всі події, заплановані заходи через призму реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану.

Саме знання та дотримання чинного законодавства, створення безпечності для всіх учасників освітнього процесу, збереження всіх складових здоров’я має бути першочерговим завданням для кожного педагогічного колективу та батьківської спільноти.

Посилання на Дорожню карту https://bit.ly/44Y1BeE


 

Духовність, моральні цінності батьків, дотримання ними особистої безпеки та норм поведінки у звичайних та надзвичайних ситуаціях – взірець для малят.

Як запобігти дитячому травматизму? Як вберегти життя та здоров’я малюків, які ще не усвідомлюють небезпеку? На ці питання батьки знайдуть відповідь у Пораднику для батьків «Подбайте про безпеку дитини» за покликанням: http://surl.li/jjyjc

 


Перелік рекомендованої МОН навчальної літератури                                  на 2023/2024 навчальний рік

https://osvita-info.com/post/29514?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=perelik-rekomendovanoyi-mon-nachalnoyi-literatury-na-2023-2024-navchalnyj-rik&fbclid=IwAR13O3mVSbKwgM89QIxvgE2tTJjlqwkpBlDnEEhR5pehfZ3t0EIaLZPccgU


Зібрані в одному місці проєкти, які створювала під час війни із різними командами Світлана Ройз. Всі вони зроблені з турботою про дітей та дорослих, дуже прості по формі, можна використовувати дома, в школах та садочках, в роботі психолога, в будь-який час. Всі вони створювались, щоб впоратись із навантаженнями стресом, щоб додати стійкості в наших випробуваннях, відновити близькість.

☀️ 1. «Стресостійке дитинознавство» – практикум для дорослих. (Брошура з інформацією по різним темам, ігри) (макет Alexander Koreshkov )

☀️ 2. Стійкість для стійких – наш з Halyna Tytysh анімаційний проект,20 відео з тілесними практиками

☀️ 3. Крокуй до укриття – пісня – руханка – для зняття напруги у дітей під час повітряної тривоги (з ТНМК , Олександр Корешков)

☀️ 4. Практикуми стійкості та відновлення – прості тілесні вправи для дітей та дорослих – 64 відео – кожне по 15 хвилин. (ГО “Смарт освіта” , UNICEF Ukraine ) Всі відео практикумів ТУТТакож  ТУТ

☀️ 5. Дихальні картки – дихальні вправи для дітей для вгамування тривоги(із ГО Смарт Освіта, Unicef Ukraine)

☀️ 6. Картки сили – практикум для дітей (картки з зображенням тварин, природних явищ, різних об’єктів із пропозицією тілесних вправ, метафор сили, ігр) із ГО Смарт Освіта та Unicef Ukraine https

☀️ 7. Твоя сила – практикум для дітей від 8-16 років. Збірка із 22 практик. Із ГО Смарт Освіта та Unicef Ukraine

☀️ 8. Онлайн курс для освітян – повітряна тривога ,там є багато алгоритмів і практичних знань(із Фонд Східна Європа)

☀️ 9. Онлайн курс для батьків “Як підтримати дитину під час війни”. (Із Фонд Східна Європа)

☀️ 10. Обійманці – практикум близькості (для відновлення контакту, в Фонд Східна Європаовернення до тілесності), (Із ГО Смарт Освіта) Завантажити 12 карток і розгорток можна ТУТ
Стикерпаки з обійманцями для месенжерів ViberТелеграм

☀️ 11. Ігри в темряві – 40 ігр, в які можна грати з дітьми, коли темно 

☀️ 12. Книга “Хто живе у Мами в серці” – практикум близькості

☀️ 13. Ілюстрована методичка для дітей – як говорити про різні надзвичайні ситуації 

☀️ 14. Ресурсна скриня – особливо важливо (із ГО Смарт Освіта) набір різних інструментів для усвідомлення, опрацювання емоцій 

☀️ 15. Як допомогти собі в темряві (з YASNO )

☀️ 16. Карткова гра для дітей та дорослих. “Скажи мені. Сила запитань”. Для відновлення близькості, стабілізації. Із ГО Смарт Освіта, Фонд Східна Європа


🐾 Чотирилапий улюбленець всіх дітей України пес Патрон став героєм однойменного пригодницького мультсеріалу.

Перший епізод вже доступний для перегляду https://www.youtube.com/watch?v=XwwXNli5ik8

🎥 У першій серії пес Патрон розповідає своєму другу коту Тому про свій робочий день. Він отримав повідомлення зруйнований міст та небезпечну знахідку у річці – отже, має діяти і рятувати ситуацію.

Проект реалізовується у партнерстві з ЮНІСЕФ та за підтримки USAID Ukraine – USAID Україна

Цікавого та захоплюючого перегляду разом із дітками! 💙


Відбулись онлайн-зустрічі професійної спільноти педагогічних працівників дошкільної освіти у рамках Марафону педагогічних ідей (модератор – Інна НАЩУБСЬКА, консультант ЦПРПП).  Своїм досвідом та практичними порадами поділилися педагоги закладів освіти ХТГ
24.01.2023
  • Ігри з камінчиками Марблс, Дячук Лариса Миколаївна, вихователь ХЗДО №26 “Кульбабка”.
  • Конструктор LEGO – 6 цеглинок в житті дошкільників, Телішевська Світлана Анатоліївна, вихователь ХЗДО №20 “Білочка”.
  • Використання прийомів мнемотехніки для розвитку мовлення дітей дошкільного віку, Гнатюк Сніжана Леонідівна, Дмитришена Вікторія Іванівна, вихователі ХЗДО №57 “Перлинка”.
  • Навчаємо дітей читати за методикою Л. Шелестової, Скакун Ольга Іванівна, вихователь ХЗДО №1 “Капітошка”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ

25.01.2023
  • Ранкові кола спілкування в ЗДО, Забурмиха Катерина Іванівна, вихователь ХЗДО №9 “Кобзарик”.
  • Сенсорний розвиток дітей раннього віку,  Грищенко Наталія Євгенівна, вихователь ХЗДО №11 “Золота рибка”.
  • Про здорове харчування: виховання та навчання, Горбацька Оксана Анатоліївна, вихователь ХЗДО №53 “Веселка”
  • Робота ЗДО в нових реаліях, Бобул Наталія Миколаївна, директор Шаровечківського ЗДО “Перлинка”.
  • Майстер-клас зі створення дидактичних ігор у PowerPoint, Ференс Наталія Миколаївна, вихователь-методист ХЗДО №23 “Вогник”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ

27.01.2023
  • Створення дитячих колекцій – складова STREAM освіти, Віньковська Катерина Ігорівна, вихователь ХЗДО №8 “Малятко”.
  • Ознайомлення з рідним містом як засіб патріотичного виховання, Волощук Тетяна Валентинівна, вихователь ХЗДО №32 “Росинка”.
  • Сучасні підходи до правового виховання дошкільників,  Бурбела Людмила Броніславівна, вихователь-методист ХЗДО №29 “Ранкова зірка”; Іванова Людмила Юріївна, вихователь ХЗДО №29 “Ранкова зірка”.
  • Анімаційна презентація: цікаво та просто, Москалюк Тетяна Романівна, вихователь-методист ХЗДО №55 “Намистинка”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ


До тижня поінформованості про осіб з особливими освітніми потребами 29.11.2022 року провели онлайн-практикум «Реалізація інклюзивних процесів та професійність команди супроводу – шлях до успіху». Під час зустічі розкрили питання інклюзивної освіти шляхом аналізу документації, ознайомили учасників з особливостями підходу реалізації індивідуального маршруту вихованця закладу, висвітлили практичні аспекти у роботі та проаналізували співпрацю учасників команди супроводу.

Спікер: Богдана СМАЛЬ, практична психологиня КУ Інклюзивно- ресурсного центру Іваничівської селищної ради. Сертифікований спеціаліст з МАК, Арт-терапії. Консультант в методі Позитум підходу. Авторка дидактичних ігор та корекційних зошитів для дітей з особливими освітніми потребами. Розробниця корекційних онлайн-уроків. Спікер Всеукраїнських конференцій, вебінарів, семінарів, симпозіумів. Має доступ та сертифікати до міжнародних методик: WISC-IV Шкала інтелекту Векслера, Leiter-3Тест невербального інтелекту і когнітивних здібностей, Conners-3 (Шкали Коннерс. 3 версія), «Психоосвітній профіль: індивідуалізоване психоосвітнє оцінювання дітей із розладами аутистичного спектра за методикою ТЕАССН» (РЕР-3), CASD Скринінгова шкала розладів аутистичного спектра.

Модератор: Інна НАЩУБСЬКА, консультант професійної спільноти педагогічних працівників дошкільної освіти КУ ХМР «ЦПРПП»

Відео можна переглянути ТУТ

Де знайти безкоштовні зображення для створення дидактичних матеріалів? Колекція веб-сайтів, де ви можете шукати та отримувати доступ до різноманітних безкоштовних піктограм та ілюстрацій. Переглядайте мільйони безкоштовних статичних і анімованих значків кліпартів, доступних для завантаження в різних форматах, включаючи PNG і SVG.

Кожен із ресурсів піктограм графічного зображення, наданих нижче, пропонує певний тип ліцензії. Цифровий вміст не є стабільним, і те, що сьогодні ліцензовано під Creative Commons або надається у суспільне надбання, завтра може бути захищено авторським правом. Тому вам потрібно завжди ретельно перевіряти ліцензії, перш ніж використовувати будь-які матеріали, які ви знайдете в Інтернеті.

1. Flaticon Сайт: https://www.flaticon.com/

Flaticon пропонує величезну бібліотеку безкоштовних значків і наклейок у різноманітних форматах, включаючи PNG, SVG, EPS, PSD і BASE64. Однак іконки надаються безкоштовно лише у форматі PNG, для інших форматів потрібно мати преміум-підписку.

Крім того, з преміум-підпискою вам не потрібно додавати посилання на ілюстрації, і ви навіть можете використовувати їх у комерційних цілях без вказівки автора.

Flaticon інтегровано з Google Workspace, що дозволяє бездоганно інтегрувати значки в Презентації та Документи.

Як інтегрувати Flaticon з Google Workspace

2.Iconscout Сайт: https://iconscout.com/

Iconscout пропонує зростаючу бібліотеку дизайнерських ресурсів, яка включає векторні значки, ілюстрації, 3D-ресурси та анімацію Lottie. Хоча більшість із цих ресурсів дизайну доступні лише для підписників преміум-класу, ви все одно можете знайти безліч безкоштовних значків, ілюстрацій, 3D-дизайнів і Lottie.

Деякі інструменти, з якими інтегровано Iconscout, включають Google Docs, Google Slides, Figma, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop та багато інших.

3. UXWing Сайт: https://uxwing.com/

UXWING — ще один чудовий веб-сайт, який надає безкоштовні піктограми, які можна використовувати у своїх мультимедійних проектах. Іконки можна використовувати як для особистих, так і для комерційних проектів без будь-якого посилання.

Значки доступні в трьох основних форматах: масштабований вектор SVG, прозорий фон PNG і веб-шрифт. Якщо вам цікаво, які з них використовувати у великих проектах у форматі SVG чи PNG, UXWing пояснив, що «ви обираєте значки SVG, оскільки файли PNG збільшать загальний розмір файлу. SVG — це векторний формат, який добре працює у високій роздільній здатності. дисплей сітківки. навіть розмір файлу SVG невеликий порівняно з PNG”.

4. IconArchive Сайт: https://iconarchive.com/

Це веб-сайт, який пропонує безкоштовно завантажити понад 450 тисяч піктограм у різних категоріях. Послуга також включає вікно пошуку для пошуку конкретних піктограм, а також можна переглядати між тегами, категоріями, виконавцями, розміром, новинами, популярними та випадковими.

5. Iconfinder Сайт: https://www.iconfinder.com/

Iconfinder — це пошукова система піктограм та ілюстрацій. Ви можете здійснювати пошук серед мільйонів піктограм, і ви можете ще більше вдосконалити свій пошук, увімкнувши фільтр «Безкоштовні» для пошуку лише безкоштовних піктограм. Залежно від вибраного вами значка, деякі з цих безкоштовних значків вимагають посилання на дизайнера, а інші обмежуються лише для особистого використання.

Iconfinder також пропонує онлайн-редактор значків, який дозволяє налаштовувати значки, які ви знайдете в Інтернеті. Ви можете змінювати їхні кольори, додавати текст і експортувати їх у форматі SVG або PNG. Знову ж таки, щодо різниці між двома форматами Iconfinder стверджує, що «формат SVG ідеально підходить для Інтернету, оскільки він широко підтримується сучасними браузерами. Це також ідеальний формат для друку, оскільки він заснований на векторній основі. PNG чудовий у багатьох випадках і працює із більшістю програмного забезпечення, включаючи Powerpoint».

6. Findicons Сайт: https://findicons.com/pack

На цьому веб-сайті також є велика кількість пакетів значків для безкоштовного завантаження. Що відрізняє цю послугу від інших, так це те, що вона включає перетворювач піктограм, що означає, що ми можемо завантажити зображення, а потім перетворити його в піктограму.


Відбулись онлайн-зустрічі професійної спільноти педагогічних працівників дошкільної освіти у рамках Марафону педагогічних ідей (модератор – Інна НАЩУБСЬКА, консультант ЦПРПП).  Своїм досвідом та практичними порадами поділилися педагоги закладів освіти ХТГ

 21.11.2022

  • Сталий розвиток для дошкільнят, Лега Галина В’ячеславівна, вихователь ХЗДО №20 “Білочка”.
  • Впровадження парціальної програми Лариси Зайцевої “Формування математичної компетентності у дітей середнього та старшого дошкільного віку”, Цибульська Ольга Йосипівнавихователь ХЗДО №43 “Горобинка”.
  • Будьте обережними малюки – зовсім не іграшки ці сірники, Стриковська Ірина Володимирівна, вихователь ХЗДО №43 “Горобинка”.
  • Логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку з використанням мультимедійної технології, Гонда Оксана Володимирівна, вихователь ХЗДО №7 “Незабудка”.
  • Напольні ігри для дошкільників, як ефективний засіб їх розвитку, Рибакова Олена Анатоліївна, вихователь ХЗДО №50 “Лелеченька”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ

 22.11.2022
  • Нейропідхід у логопедії: ігри та вправи, Левандовська Наталія Євгеніївна, вчитель-логопед ХЗДО №11 “Золота рибка”
  • Використання нетрадиційних технік та ігрових вправ для розвитку емоційної сфери та запуску мовлення у дітей РАС , Рага Олена Пилипівна, вчитель-логопед ХЗДО №37 “Незабудка”.
  • Використання кінезіологічних вправ в корекційній роботі вчителя- логопеда, Тіней Вероніка Вікторівна, вчитель-логопед ХЗДО №50 “Лелеченька”.
  • Особливості корекційної роботи з безмовними дітьми, Капцевич Дарія Іванівна, вчитель-логопед початкова школа №2.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ

23.11.2022

  • Розвиток творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку на музичних заняттях засобами танцювальної діяльності, Трачук Тетяна Віталіївна, музичний керівник ХЗДО №32 “Росинка”.
  • Розвиток ритмічного слуху дошкільнят, Флоря Валентина Андріївна, музичний керівник ХЗДО №26 “Кульбабка”.
  • Розвиток музичних здібностей дошкільників за допомогою ДМІ, Федчук Ольга Василівна, музичний керівник ХЗДО №24 “Барвінок”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ

24.11.2022

  • Чарівні кільця Луллія як засіб пізнавального розвитку дітей дошкільного віку, Колесник Олена Сергіївнавихователь ХЗДО №56 “Боровичок”.
  • Діяльнісний підхід до навчання дошкільників зв’язному мовленню, Навроцька Раїса  Яківна, вихователь ХЗДО №1 “Капітошка”.
  • Інновації в зображувальній діяльності, Остапчук Галина Броніславівна, вихователь ХЗДО №30 “Журавлик”.
  • Формування сенсорно-пізнавальних компетентностей у дітей дошкільного віку засобами розвиваючої дошки – бізіборду”, Желіховська Інна Вікторівна, вихователь ХЗДО №48 “Червона квіточка”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ

25.11.2022

  • Психологічна допомога внутрішньо переміщеним особам, Боголідова Марина Сергіївна, практичний психолог ХЗДО №29 “Ранкова зірка”.
  • Проблемна поведінка у дітей з ООП. Підтримка позитивної поведінки, Марченко Ганна Володимирівна, практичний психолог з інклюзивними групами ХЗДО №26 “Кульбабка”.

Презентації спікерів можна переглянути ТУТ


Дистанційна школа «Оптіма» розробила інноваційну навчальну платформу для підготовки дошкільнят. Додаток можна встановити на гаджет із будь-якою операційною системою. Інтерактивні вправи відповідають віковим особливостям малюків, утримують їхню увагу, формують пізнавальні процеси (пам’ять, моторику, уважність до деталей, мислення, сприйняття навколишнього світу).

 

Розпочати навчання на демоверсії можна тут  


Методичні рекомендації «Про забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3»

На виконання наказу Міністерства освіти і науки від 07.07.2022 № 615 «Про затвердження звіту за результатами основного етапу польового дослідження оцінки якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3» пропонуємо ознайомитися та використовувати в роботі Методичні рекомендації з питань забезпечення якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за результатами дослідження ECERS-3.

Методичні рекомендації докладно висвітлюють результати дослідження  важливих аспектів ефективного функціонування ЗДО, надають роз’яснення та практичні рекомендації щодо підвищення якості освітнього простору. 

Використання міжнародної методики «Шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти (ECERS-3)» дало змогу побачити умови, що забезпечують якість освітнього процесу в ЗДО відповідно до міжнародних показників, та їх відповідність чинним пріоритетам у сфері розвитку дошкільної освіти в Україні.

Матеріали будуть корисними для фахівців усіх рівнів дошкільної галузі освіти та освітянської громади загалом, адже детально висвітлюють важливі аспекти ефективного функціонування ЗДО: простір і вмеблювання; повсякденні практики особистого догляду; мовлення та грамотність; види навчально-пізнавальної діяльності; взаємодія; структурування програми, які окреслюють та узагальнюють умови забезпечення рівного доступу до якісної дошкільної освіти всіх дітей раннього та дошкільного віку. 

Більш детальна інформація про результати проведеного дослідження представлені у звіті. (О23 Звіт за результатами основного етапу польового дослідження оцінки якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти за методикою ECERS-3 / кол. авт. : О. Косенчук (осн. автор), Т. Піроженко (осн. автор), Н. Бахмат, О. Венгловська, Н. Гавриш, Х. Ковкрак, Ю. Косенчук, Л.Куземко, С. Нерянова, А. Регент, Н. Тарнавська [за ред О. Косенчук, Т.Піроженко] / Український інститут розвитку освіти. Київ: УІРО, 2022. 117 с.)

Для детального ознайомленням з особливостями впровадження методики ECERS-пропонуємо переглянути серію вебінарів на офіційних сайтах Міністерства освіти і науки України та державної установи «Український інститут розвитку освіти». 


ДОСТУПНІ ЗАПИСИ ВЕБІНАРІВ ЗІ СТВОРЕННЯ ПАРЦІАЛЬНИХ ПРОГРАМ ТА НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

За ініціативи Українського інституту розвитку освіти проходять вебінари у межах онлайн-марафону «Реалізація змісту державного стадарту дошкільної освіти в парціальних програмах». Провідні експерти країни поділилися інформацією з таких тем:

  • формування основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку «Про себе треба знати, про себе треба дбати» (відеозапис);

  • театралізована діяльність як один із способів навчання дітей дошкільного віку (відеозапис).


АЛГОРИТМ ДІЇ ДИТИНИ ПІД ЧАС ЯДЕРНОГО ВИБУХУ

Центр стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки спільно з Державним науково-технічним центром з ядерної та радіаційної безпеки підготував актуалізовані рекомендації, виходячи з досвіду дій після аварії на ЧАЕС. Хоча ймовірність ядерного вибуху вкрай мала, дорослим потрібно мати план, як діяти, якщо на момент ядерного вибуху дитина перебуваєв закладі освіти.


02.08.2022 року стартував проєкт «Дітям про Україну» для віртуальних подорожей країною. Започаткований у Запоріжжі проєкт «Дітям про Україну» націлений ознайомити дітей з історичними фактами та культурними пам’ятками країни. Малеча може подорожувати віртуальною мапою, щоб ознайомитися з красою, героїчністю та неповторністю нашої славетної держави.

Інтерактивну мапу розміщено на сайті закладу дошкільної освіти №100 «Гармонія» bit.ly/3bsbo6rта кафедри дошкільної освіти ЗОІППОbit.ly/3Sjrm3y. Для здійснення мандрівки необхідно натиснути на зображення. Докладніше: bit.ly/3brLpMD

У новому 2022/23 навчальному році пріоритетними залишаються питання створення безпечного, комфортного інклюзивного середовища для учасників освітнього процесу й поліпшення якості освітньої діяльності закладів дошкільної освіти. Особливу увагу надають роботі з батьками та формуванню соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.
Міністерство освіти і науки розробило документbit.ly/3By9jR8, що містить інформацію про організацію освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану.
Докладніше: bit.ly/3bgoKTh

Дитячий фонд ООН (UNICEF Ukraine) разом із Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» і за підтримки МОН запустили індивідуальні консультації для дітей, батьків і опікунів у межах проєкту психологічної підтримки «Поруч».

На сайті проєкту «Поруч»https://poruch.me/розміщено форму реєстрації для отримання безоплатної психологічної онлайн-консультації.
Докладніше:bit.ly/3zkBpwm 


Всеукраїнська онлайн-система освіти та піклування за дітьми «Mr.Leader» пропонує батькам активності для малечі віком від 2 до 6 років.

Реєстрація учасників за посиланням https://mr-leader.com/ua/programa-mrleader.
Шукайте більш детальну інформацію в телеграм-каналі «Mr.Leader» https://t.me/mrleader_brand.

Команда МОН розробила bit.ly/34BOkPq інформаційний комікс із простими порадами від захисника для підтримки маленьких українців під час війни.

На сторінках електронного коміксу захисник України познайомив читачів із волонтером bit.ly/34BOkPqі пілотом bit.ly/3xTAcNJ, рятувальником bit.ly/3PeWAqf, капітаном українського флоту ЗСУ bit.ly/3MVyvns, лікарем і медсестрою bit.ly/3xJBKZ0, а також розповів bit.ly/3wnx3V0про систему ППО, захист з узбережжя, суші та повітря.

Наказом МОН bit.ly/3MPKQso затверджено заходи щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України до 2025 року.Серед основних складових виокремлено громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання.

Метою визначено становлення самодостатнього громадянина-патріота України, гуманіста та демократа, готового до успадкування духовних і культурних надбань українського народу, виконання громадянських і конституційних обов’язків, формування активної позиції, утвердження національної ідентичності на основі духовно-моральних цінностей українського народу та самобутності.
Документ передбачає докладно прописані заходи до 2025 року для:
  • удосконалення нормативно-правової бази щодо національно-патріотичного виховання (зокрема, розроблення законопроєкту «Про національно-патріотичне виховання»);
  • створення соціально-педагогічних умов для реалізації національно-патріотичного виховання;
  • зміни змісту та форми національно-патріотичного виховання;
  • організації інформаційно-просвітницької роботи у сфері національно-патріотичного виховання;
  • розвитку військово-патріотичного виховання.

МОБІЛЬНИЙ ДОДАТОК BEBBO, ЯКИЙ ДОПОМАГАЄ БАТЬКАМ ПІКЛУВАТИСЯ ПРО ДІТЕЙ ПІД ЧАС ВІЙНИ 

Мобільний додаток Bebbo створено для підтримки батьків та осіб, які доглядають за дітьми віком від 0 до 6 років. Він містить необхідні матеріали та інструменти, що допоможуть дорослим стежити за здоров’ям та розвитком дітей.


НОВІ ВИПУСКИ ДИТЯЧОГО ОНЛАЙН-САДОЧКА НУМО

Дитячий онлайн-садок НУМО – це відеозаняття для дітей віком від 3 до 6 років. Ініціатива допоможе батькам зайняти дитину пізнавальними та розвивальними активностями і, наскільки це можливо, відволікти від війни. Нові випуски садочка доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO.


«ПІДТРИМАЙ ДИТИНУ»: TELEGRAM-КАНАЛ, СТВОРЕНИЙ З ТУРБОТОЮ ПРО БАТЬКІВ І ДІТЕЙ

Як психологічно допомогти дитині під час війни? Як впоратися з тривогою в укритті? Педагоги та дитячі психологи за підтримки МОН публікують актуальну інформацію у телеграм-каналі «Підтримай дитину». У спільноті наявні прості рекомендації, ігри та вправи для розвитку, які можна виконувати у сховищі, вдома чи під час евакуації.


ЯК ГОВОРИТИ ДІТЯМ ПРО ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНІ ПРЕДМЕТИ

Експерти ЮНІСЕФ підготували прості поради для батьків та педагогів, як розповісти дітям про вибухонебезпечні предмети та касетні боєприпаси.


6 ПОРАД, ЯК БАТЬКАМ ВІДНОВИТИ РІВНОВАГУ

Інформація стане у пригоді дорослим, які відчувають стрес. Дотримуючись цих порад, вони зможуть повернути собі рівновагу та відновити ресурс на підтримку своєї дитини.


БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ДЛЯ ДИТИНИ В УМОВАХ ПЕРЕМІЩЕНЬ

Експерти ЮНІСЕФ підготували поради, які допоможуть батькам створити безпечне середовище для дитини в новому помешканні, в укритті та в автівці під час переїзду. Поради стосуються облаштування домашнього простору, поводження з приладами, меблями, а також небезпечними предметами.


ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО НОВИНИ

Відеолекція експертки з питань змісту освіти Команди підтримки реформ МОН, голови ГО «Медіана» Марини Кафтан. Медіатренерка ділиться важливими порадами, як говорити про страшне з дітьми молодшого віку.


«СУЧАСНЕ ДОШКІЛЛЯ ПІД КРИЛАМИ ЗАХИСТУ»

Команда Міністерства освіти і науки регулярно оновлює рубрику та запрошує ознайомитися з:

  • матеріалами, які містять вправи для розвитку логічного мислення для дітей різного віку, руханками та відеозаняттями з хореографії, розвивальними відеозаняттями;

  • цікавими розвивальним заняттями з музики та логопедії;

  • корекційними відеозаняття, ляльковими виставами, авторськими завданнями з різних напрямів діяльності та презентацією майстер-класу «Лялька-мотанка».


ДОШКІЛЬНА ОСВІТА ЗА КОРДОНОМ

Експерти Команди підтримки реформ МОН підготували інфографіки щодо особливостей дошкільної освіти у європейських країнах. У матеріалі ви знайдете відповіді на такі питання:

  • Чи обов’язкова дошкільна освіта в Європі?

  • Скільки років обов’язкової дошкільної освіти у країнах Європи?


НОВІ ВИПУСКИ ДИТЯЧОГО ОНЛАЙН-САДОЧКА НУМО

Дитячий онлайн-садок НУМО – це відеозаняття для дітей віком від 3 до 6 років. Ініціатива допоможе батькам зайняти дитину пізнавальними та розвивальними активностями і, наскільки це можливо, відволікти від війни. Нові випуску садочка доступні до перегляду на YouTube-каналах МОН та ЮНІСЕФ і на платформі MEGOGO.


ПОРАДИ ВІД ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ: МОН РОЗРОБИЛО ІНФОРМАЦІЙНИЙ КОМІКС ДЛЯ ДІТЕЙ У ВОЄННИЙ СТАН

Міністерство освіти і науки розробило інформаційний комікс для дітей, як поводитися під час воєнного стану. Шукайте нові поради за посиланням.


ПОРАДИ ЕКСПЕРТІВ ІНІЦІАТИВИ STOP-SEXТИНГ

Експерти ініціативи Stop_sexтинг підготували рекомендації для дорослих щодо актуальних питань, про які потрібно говорити з дітьми у зв’язку з військовою агресією росії:

  • що має бути вдитячому тривожному рюкзаку;

  • як говорити з дітьми про офлайн-поведінку під час війни.


ПОСІБНИК «РОЗМОВИ ПРО ВІЙНУ» ДЛЯ БАТЬКІВ І ОПІКУНІВ ДІТЕЙ

Українські діти та підлітки під час війни потребують особливої уваги батьків і опікунів, щоб отримувати зрозумілу інформацію про події навколо. Асоціація психологів Португалії на допомогу дорослим підготувала посібник «Розмови про війну» українською мовою.


МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ «СУЧАСНЕ ДОШКІЛЛЯ ПІД КРИЛАМИ ЗАХИСТУ»

Матеріали містять онлайн-заняття з музики, математики, розвитку мовлення, психологічні поради, важливі нормативно-правові акти та багато корисної інформації щодо поведінки в умовах воєнного стану.


РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН ДЛЯ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ НА ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

Документ містить інформацію про організацію освітнього процесу в ЗДО та ІППО, план та алгоритм дій в умовах воєнного стану для засновників, керівників і педагогічних працівників цих закладів, а також корисні посилання, які допоможуть організувати діяльність, що сприятиме всебічному розвитку, психологічній стабільності та вихованню дітей раннього та дошкільного віку в домашніх умовах та під час використання дистанційних і змішаних форм освітнього процесу.


ПІДТРИМКА РЕФОРМИ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ДІЯЛЬНІСТЬ У КОМПОНЕНТІ

  • Навчально-практичні тренінги для закладів дошкільної освіти з поширення інформації про оновлений Базовий компонент дошкільної освіти.
  • Створено робочу групу з оновлення Базового компоненту дошкільної освіти, до якої увійшли представники Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, Команди підтримки реформ, Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук, Асоціації працівників дошкільної освіти, Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», вищих навчальних закладів, громадянського сектору, а також педагоги-практики у сфері дошкільної освіти.
Щоб підсилити спроможність робочої групи, до її роботи залучено міжнародне експертне коло. Таким чином вдалося ознайомитися з міжнародним досвідом та підходами Польщі, Норвегії, Швеції. Експертні консультації з цих країн стосувалися як програмних засад (парадигма сучасної освіти, базові рамки і стандарти якості дошкільної освіти, компетентнісний підхід), так і практичних аспектів функціонування дошкілля (активна участь дітей, розвиток громадянських і цифрових компетентностей, безпечне та інклюзивне середовище, протидія булінгу й мобінгу, співпраця між дитсадком і школою тощо).
  • Триває робота над посібником для педагогів закладів дошкільної освіти, який включатиме міжнародний досвід розробки стандартів дошкільної освіти, опис кращих міжнародних практик та практичні поради.

ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ЦЕНТР ВЕРГЕЛАНДА 

Пропонуємо познайомитися з діяльністю Європейського центру Вергеланда, стратегічного партнера Міністерства освіти і науки України, та дізнатися більше про європейський досвід у сфері дошкільної освіти.

У межах Програми підтримки освітніх реформ в Україні «Демократична школа» центр підтримує зусилля з реформування різних освітніх сфер. У 2020 році започатковано компонент проєкту «Підтримка реформи дошкільної освіти в Україні». За посиланням ви знайдете стандарти дошкільної освіти Швеції та Норвегії, перекладені українською мовою.


ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ

Команда МОН запропонувала для громадського обговорення проєкт Порядку проведення інституційного аудиту закладів дошкільної освіти, розроблений Державною службою якості освіти України.

Пропозиції та зауваження просимо надіслати до 24 січня 2022 року на електронну пошту [email protected] з темою «Інституційний аудит. Громадське обговорення».


КАТАЛОГ НАДАННЯ ГРИФІВ  

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1m3M9gIH0RS0y3-OVN-AKZ7RAlQrdball/edit?fbclid=IwAR3liBtVRdN-OMyZyA4muCMkpFkY4BrdHKySKxQq2GPA4G6Ng19paQbbHBM#gid=176908060


НАЙВАЖЛИВІШІ ДОСЯГНЕННЯ У СФЕРІ ОСВІТИ ЗА 2021 РІК: Денис Шмигаль підвів підсумки 

https://vseosvita.ua/news/naivazhlyvishi-dosiahnennia-u-sferi-osvity-za-2021-rik-denys-shmyhal-pidviv-pidsumky-49795.html


ВІЗЬМІТЬ УЧАСТЬ У ДОСЛІДЖЕННІ ДОБРИХ ПРАКТИК 

Відповідно до Стратегічного плану діяльності Міністерства освіти і науки до 2024 року за пріоритетним напрямом «Якісна і доступна дошкільна освіта», Міністерство освіти і науки спільно з Командою підтримки реформ МОН інформує про проведення у 2022 році дослідження у сфері дошкільної освіти з метою  визначення сприятливих умов для формування, розвитку та підтримки добрих практик.

Для участі у дослідженні закладам дошкільної освіти необхідно зареєструватися до 4 січня 2022 року за посиланням https://forms.gle/oxwRbFXv9tnhBATNA.


“ВСЕОСВІТА” відкриває весняний сезон наймасовіших олімпіад для дошкільнят s25


17 грудня 2021 року відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція «Рівні серед рівних: інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами», що організована Міністерством освіти і науки та Інститутом спеціальної педагогіки та психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України.

Представники МОН, науковці, методисти та фахівці-практики розповіли про організацію інклюзивного навчання у 2022 році та оновлену типологію освітніх труднощів і рівнів підтримки.
Виконуючий обов’язки керівника експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти МОН Віктор Сальков доповів про зміни в нормативно-правовому забезпеченні, підкресливши, що протягом 2021 року було змінено Положення про інклюзивно-ресурсний центр, Порядок організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, а також прийнято нові порядки організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої та фахової передвищої освіти. В дитячих садках та школах зміни набирають чинності від 1 січня 2022 року. Державний експерт експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Ольга Набоченко у доповіді відзначила, що постановою «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами» запроваджено нові підходи до визначення особливих освітніх потреб, які сприятимуть доступу до інклюзивної освіти.
Також спікери розповіли про впроваджені рівні підтримки, які регламентує забезпечення інклюзивного навчання: фінансування, механізм отримання підтримки в освітньому процесі, механізм реалізації освітньої траєкторії, забезпечення допоміжними засобами, облаштування освітнього середовища, проведення поточного, семестрового, річного оцінювання й державної підсумкової атестації, надання психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг.
Матеріали конференції “РІВНІ СЕРЕД РІВНИХ: ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ООП”
Для перегляду запису конференції перейдіть за посиланням  https://bit.ly/3H6l6pq 
Матеріали конференції доступні за посиланням https://bit.ly/3Ft7yUr

15-16 грудня 2021 року відбувся Всеукраїнський педагогічний марафон для дошкілля.

Марафон охоплював 9 блоків, 26 спікерів та 16 тисяч зареєстрованих слухачів.

Записи виступів спікерів можна переглянути тут.

Запис стратегічної сесії «Інновації в освітньому процесі ЗДО: педагоги, батьки, діти. Віночок освітніх програм українського дошкілля» можна переглянути за посиланням.

Упродовж семи годин було презентовано дев’ять освітніх програм розвитку, навчання і виховання, а саме: «Дитина», «Впевнений старт», Стежинки у Всесвіт», «STREM-ОСВІТА», «Українське дошкілля», «Освіта і піклування», «Світ дитинства», «Я у світі» та «Соняшник».


ВІДБУВСЯ ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ВЕБІНАР ЩОДО УПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ НОРМ ТА ПОРЯДКУ ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ В ЗДО

14 грудня 2021 року відбувся вебінар, на якому були презентовані:

  • особливості планування примірного чотиритижневого меню на зиму;
  • досвід роботи з організації харчування дітей в закладах дошкільної освіти за новими нормами та Порядком (забезпечення продуктами харчування, алгоритм виконання норм харчування, труднощі, які виникають, та їх подолання);
  • особливості організації дієтичного харчування в закладах освіти за новими нормами та Порядком;
  • повноваження Держспоживслужби при перевірці закладів дошкільної освіти;
  • упровадження нових норм та Порядку організації харчування в закладах дошкільної освіти;
  • особливості проведення розрахунків та технологія приготування окремих груп страв.

Записи виступів спікерів можна переглянути тут.


ВІДБУВСЯ САМІТ «ДІТИ 2021», ПРИСВЯЧЕНИЙ 75-РІЧЧЮ СТВОРЕННЯ ЮНІСЕФ

Саміт «Діти 2021» є однією з серії глобальних подій з нагоди 75-річчя ЮНІСЕФ і платформою, яка зосередиться на захисті прав та задоволенні нагальних потреб дітей та молоді.

Дивіться запис сесії «Що значить бути дитиною в Україні?» за участю Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета тут.


РАННІЙ РОЗВИТОК КОЖНОЇ ДИТИНИ ВІД НАРОДЖЕННЯ – ПРІОРИТЕТНИЙ НАПРЯМ СПІВПРАЦІ МОН ТА ЮНІСЕФ

9 листопада 2021 року відбулась зустріч заступниці Міністра освіти і науки Віри Рогової з регіональним радником Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) з питань освіти Пармосіве Боббі Сообрайаном.

Метою зустрічі стало обговорення планів діяльності Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні на 2022-2027 роки, національних та регіональних пріоритетів у освіті, діяльності шкіл в умовах пандемії.

Учасниками зустрічі визначено пріоритетні напрями співпраці, зокрема:

  • розвиток інклюзивної освіти, зокрема підтримка розроблення та імплементації Національної стратегії освіти осіб з особливими освітніми потребами;

  • розроблення та впровадження державної політики щодо раннього розвитку кожної дитини від народження;

  • цифрова трансформація освіти та розвиток дистанційного навчання;

  • комунікаційна підтримка трансформацій освітнього сектору та створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу.

Дізнавайтеся деталі за посиланням.


ЯК ЗРОБИТИ ЦИФРОВИЙ СВІТ ДРУЖНІМ ДО ДІТЕЙ

У межах проєкту, що реалізується Всеукраїнським громадським центром «Волонтер» за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, розроблено короткий посібник з медіаграмотності. Поради, які містяться у ньому, особливо актуальні в часи онлайн-навчання через пандемію COVID-19.

Для дітей онлайн-світ стає майданчиком, де можна пограти в ігри, завести друзів, обговорити домашні завдання, знайти інформацію, залишатися на зв’язку. Як і на будь-якому майданчику, діти можуть стикнутися з небажаною поведінкою, вульгарною лексикою, потрапити в небезпечну компанію. У реальному світі ми оберігаємо дітей, звертаючи їхню увагу на небезпеки, вчимо, як можна захистити себе від них – ми встановлюємо правила, яких діти повинні дотримуватися. В онлайн-світі, з його віртуальністю, вседоступністю та анонімністю, вміння оберігати дітей від небезпек є не менш важливим. Діти мають бути захищеними, але водночас мати доступ до корисних можливостей Інтернету.

Завантажуйте та читайте матеріал тут.


ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ 1-2 РОКІВ: СТРАТЕГІЇ ТА ТРУДНОЩІ

Виховання дітей, які тільки-но починають ходити, – непроста справа. Недарма цей період у житті дитини називають «жахливим дворічним віком». Вона ще зовсім маленька, але її впертість та наполегливість вражають.

Хоча дитина у цьому віці ще не готова до того, щоб нести покарання за свої вчинки, батьки повинні вже зараз прищеплювати їй певні правила, які навчать її керувати своєю поведінкою. 1-2 роки – чудовий вік, щоб навчити дитину робити правильний вибір.

Докладніше – тут.


ОЛЕНА ЗЕЛЕНСЬКА ПРЕЗЕНТУВАЛА «ДОВІДНИК БЕЗБАР’ЄРНОСТІ»

Перша леді України Олена Зеленська презентувала електронну версію «Довідника безбар’єрності». Посібник покликаний зафіксувати нові норми безбар’єрної мови та стати гідом з коректного спілкування. Презентація відбулася в Міжнародний день загального доступу до інформації за участю журналістів і головних редакторів провідних українських медіа.

Читайте новину тут.


ВЕБІНАР “ОСОБЛИВОСТІ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ”

29.09.2021 р.

 


10 кращих конструкторів відео 

https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/02/10.html?spref=fb&m=1&fbclid=IwAR2U-tSVubxrGEsr39rwYpGs4iSzcYWT6DrgNl7yp6h_yPj5SKZBv3cnaMY


ФЕСТИВАЛЬ ДО ВСЕУКРАЇНСЬКОГО ДНЯ ДОШКІЛЛЯ

27 вересня 2021 року  

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ОНЛАЙН-МАРАФОН ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

2-3 вересня 2021 року Цифрове видавництво MCFR спільно з Державною службою якості освіти України проводять Всеукраїнський онлайн-марафон для закладів дошкільної освіти, органів управління освітою, центрів професійного розвитку, територіальних органів Служби. Онлайн-марафон охоплюватиме питання побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти в ЗДО. Спікери максимально детально розкажуть про алгоритми дій керівника, дадуть рекомендації та поради, презентують Порадник для керівника ЗДО з питань побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Детальніше – за покликанням.

ПЛАТФОРМА НУМО ДЛЯ РОЗВИТКУ НАВИЧОК У ДОШКІЛЬНЯТ 

Платформа НУМО відсвяткувала рік. Вона стане у нагоді батькам, опікунам та вихователям дітей від 3 до 6 років. На ній регулярно публікуються корисні поради, вправи та ігри, які допоможуть дошкільнятам опановувати важливі навички для подальшого розвитку.

Від розуміння емоцій і засвоєння правил безпечної поведінки до формування дбайливого ставлення до природи та розвитку логіко-математичних компетенцій – на НУМО можна обрати ігри та вправи для розвитку 16 ключових навичок, необхідних для гармонійного розвитку, пізнання та формування можливостей дитини.

Дізнавайтеся деталі за посиланням.


ЯК СПЛАНУВАТИ РОБОТУ ДИТСАДКА НА РІК – РЕКОМЕНДАЦІЇ МОН

План роботи закладу дошкільної освіти є одним із основних документів, який регламентує його діяльність упродовж навчального року та літнього періоду. З-поміж орієнтовних розділів плану – аналіз діяльності закладу та визначення річних завдань на майбутній період, діяльність структур колегіального управління та методичного кабінету, адміністративно-господарська й організаційно-педагогічна діяльність, а також внутрішня система оцінювання якості освіти.

Особливу увагу варто приділити створенню комфортного та безпечного освітнього середовища. Заходи, спрямовані на це, мають бути наскрізно висвітлені в усіх розділах плану. Зокрема, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу, реалізація прав дітей з особливими освітніми потребами та забезпечення емоційного добробуту дошкільнят.

З усіма рекомендаціями МОН щодо створення плану роботи дитсадка, його розділів і змісту, аналізу діяльності закладу та процесу постановки завдань на рік ознайомлюйтесь тут.


СЕРПНЕВА ЗУСТРІЧ ПРОФЕСІЙНОЇ СПІЛЬНОТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (вихователі-методисти)

18.08.2021 р.


ЯК, НАВІЩО І КОМУ НАДАВАТИ ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК У ДИТСАДКУ – КОРИСНЕ ДЛЯ ОСВІТЯН

Зворотний зв’язок – двостороннє спілкування, де кожен учасник може говорити про плюси та мінуси взаємодії один з одним. У колективі вчасне надання та отримання зворотного зв’язку допомагає уникнути конфліктів, покращити продуктивність, змінити підходи до виконання певних завдань, налагодити взаємодію між усіма учасниками.

Що таке зворотний зв’язок і за якою схемою його надавати в педагогічному колективі дитсадка та батькам – читайте у матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України за посиланням


ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ – СЕРІЯ ВІДЕО ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Особиста безпека, межі, дозволені та заборонені дії, взаємодія з дорослими – усі ці теми стосуються безпеки і їх варто обговорювати з дітьми із найменшого віку. Дошкільнята мають знати, які існують правила безпеки вдома, в дитсадку, а також на вулиці чи в інших публічних місцях. Малечі необхідно пояснити, що таке хороші та погані дотики і до кого вони можуть звернутись в разі загрози.

Допомогти у такій розмові можуть короткі ролики для дошкільнят від МБО «Служба порятунку дітей». Переглядайте їх тут та обговорюйте разом із малечею.


ІРЦ ВПРОВАДЖУВАТИМУТЬ ЄВРОПЕЙСЬКІ СТАНДАРТИ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ

Кабінет Міністрів України на виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року, розробленої в межах ініціативи Першої леді Олени Зеленської, удосконалив роботу інклюзивно-ресурсних центрів.

ІРЦ  – перші сервісні організації, які мають завдання виявити в дитини якомога раніше особливі освітні потреби й надати їй фахову і компетентну допомогу. Відтепер робота українських ІРЦ буде наближена до європейських стандартів безбар’єрності. Відповідно до рішення Уряду тепер, зокрема, передбачено створення філій інклюзивно-ресурсних центрів та мобільних ІРЦ. Також усунено норми щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб. Якщо раніше центри опікувались дітьми віком від 2 до 18 років, то відтепер звертатися до них зможуть батьки дітей від народження, а також молоді люди віком від 18 років, якщо в них виникають особливі освітні потреби. З усіма змінами ознайомлюйтесь на сайті МОН за посиланням.


ПРОЄКТ ЕКО ПЛЮСПЛЮС — ПРО ЕКОЛОГІЮ ТА ЗАХИСТ ДОВКІЛЛЯ ДЛЯ ДІТЕЙ

ЕКО ПЛЮСПЛЮС — соціально-виразний, анімаційний проєкт телеканалу ПЛЮСПЛЮС про екологію та захист довкілля. За допомогою анімації та легкою, доступною для сприйняття дитиною мовою, ЕКО ПЛЮСПЛЮС розповідає про важливі екологічні проблеми сучасності. У травні 2021 року проєкт ЕКО ПЛЮСПЛЮС від телеканалу ПЛЮСПЛЮС групи 1+1 media став доступним на освітній платформі ЮНІСЕФ Learning Passport.

ЕКО ПЛЮСПЛЮС піднімає надзвичайно важливе питання нашого часу — стале споживання та використання ресурсів. У різних епізодах йдеться про теми екозвичок, переробки або економного використання води та електроенергії, сортування сміття, свідомого споживання тощо. Переглядайте відеролики тут


НАЦІОНАЛЬНА ПЛАТФОРМА ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІВ EDWAY ВЖЕ ПРАЦЮЄ

1 червня 2021 року відбулася онлайн презентація платформи можливостей для професійного розвитку вчителів Edway. Головною метою платформи є цифрова підтримка педагогів та створення активної педагогічної спільноти, яка буде об’єднана ідеями розвитку сучасної освіти. На платформі є персональний кабінет учителя, який допоможе освітянам створити індивідуальний план курсової перепідготовки та систематизувати вибір необхідних заходів підвищення кваліфікації.

Платформу створено ГО «ЕдКемп Україна» і компанією «Прозорі рішення» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та інституційних партнерів: Українського інституту розвитку освіти (УІРО), Державної служби якості освіти, Служби освітнього омбудсмена, Інституту освітньої аналітики МОН України. Дізнатись більше про платформу можна за цим посиланням.


 ВІЗУАЛЬНЕ ОФОРМЛЕННЯ ПРОСТОРУ В ДИТСАДКУ: МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Візуальне оформлення простору має допомагати творити освітнє середовище, бути частиною навчально-пізнавальної складової дня, а також створювати атмосферу «свого» простору, який творять самі діти. Про філософію візуального оформлення простору йдеться у міжнародній методиці ECERS-3. Відповідно до неї візуальні матеріали, зокрема, мають бути актуальними та зрозумілими для дітей, а також розміщуватись так, щоби діти могли їх роздивитись.

Про те, які візуальні матеріали варто використовувати, навіщо дітям підписувати зображення, якщо вони ще не читають, у який спосіб оформити простір, щоби діти почували себе як вдома — у матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Завантажуйте та читайте його за посиланням. 


ЯК РЕАЛІЗОВУВАТИ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – НАСТАНОВИ ВІД АВТОРІВ

Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО), що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, було затверджено 12 січня 2021 року. Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: особистість дитини, дитина в сенсорно-пізнавальному просторі, дитина в природному довкіллі, гра дитини, дитина в соціумі, мовлення дитини, дитина у світі мистецтва.

Продовжуємо ділитись з вами корисними матеріалами, щодо впровадження БКДО. Цього разу – читайте настанови авторів документа, які допоможуть краще розуміти ключові аспекти БКДО, а також втілити його засади на практиці. Матеріал – за посиланням.


РОЗВИТОК ЯКІСНОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – ПРО ЩО ЙШЛОСЯ ПІД ЧАС НАРАДИ МОН З ПРЕДСТАВНИКАМИ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

Про основні аспекти розвитку якісної дошкільної освіти, з-поміж яких – наступність між дошкіллям та початковою школою, підвищення професіоналізму педагогів та харчування в дитсадках, йшлося під час наради зі спеціалістами з дошкільної освіти обласних органів управління освітою.

«Розвиток дошкільної освіти є одним з ключових пріоритетів Міністерства освіти і науки. На початку цього року було затверджено нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти, а після цього – типову програму підвищення кваліфікації педагогів щодо його впровадження. Підготовлено 100 тренерів, по 4 з кожного регіону, які будуть імплементувати БКДО у своїх областях. Наразі Міністерство працює над підвищенням якості дошкільної освіти шляхом розроблення проєкту Закону “Про дошкільну освіту”, а також професійних стандартів вихователя та директора закладу дошкільної освіти. Окрім цього, пріоритетом залишається створення нових місць для дошкільнят, особливо у містах, де є їхня нестача. Адже кожна дитина має бути забезпечена якісною дошкільною освітою у близькості до місця проживання», – розповіла під час наради заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова.

Прочитати про нараду докладніше, а також ознайомитись із її матеріалами можна тут.

    Електронне звернення

    Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

    * — обов’язкові поля

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

    Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних

      Електронне звернення

      Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

      * — обов’язкові поля

      *

      *

      *

      *

      *

      *

      Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

      Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних