Професійна спільнота практичних психологів

 


ДОБІРКА ІГОР У ТЕМРЯВІ ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ ВІДЧУТТЯ БЕЗПЕКИ І БЛИЗЬКОСТІ У ДІТЕЙ

Психологиня Світлана Ройз упорядкувала підбірку з 40 ігор, завдяки яким дорослі можуть допомогти дитині відновити відчуття безпеки та близькості, а також запобігти її травматизації. Активності спрямовані на подолання страху темряви та містять аудіальні та тілесні завдання.


Чи знали ви, що всі емоції необхідно проявляти? Не існує правильних і неправильних емоцій. Неприпустимою може бути лише поведінка, якщо вона шкодить оточуючим. Так стверджують психологи та педагоги телеграм-каналу «Подбай про себе» https://t.me/PodbayProSebe в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської зі створення Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки.
Під час стримання переживань у людей виникає несвідомий намір зняти напругу їжею, палінням, вживанням алкоголю тощо. Також нездатність розуміти та висловлювати почуття може призвести до зниження самооцінки та депресивних станів.
Усі відчуття мають право на існування. Пам’ятайте, що приховуючи справжні емоції ми заганяємо себе в пастку.
Експериментуйте з емоціями, дозвольте собі відчувати весь їхній спектр. Ви помітите, що світ стає складнішим і водночас цікавішим.


Під час війни діти потребують особливого піклування, адже відчувають тривогу, паніку та страх дорослих. Експерти проєкту «Довідник безбар’єрності» розробили довідкові матеріали на основі рекомендацій Міністерства охорони здоров’я України, що допоможуть мінімізувати негативний вплив на психіку дітей.
Докладніше: bit.ly/3b2BsFa

 

 


ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ВИХОВАННЯ І РОЗВИТКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ

Запис вебінару доктора педагогічних наук, професора Луценко Ірини Олексіївни


ВІДНОВЛЕННЯ ЧЕРЕЗ СПОРТ – НОВИЙ НАПРЯМ ПРОЄКТУ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ «ПОРУЧ»

Спільний проєкт МОН і ЮНІСЕФ «Поруч» спрямований на надання психосоціальної допомоги дітям, молоді та сім’ям, що постраждали внаслідок війни. Він стартував у березні 2022 року у форматі онлайн і складався з очних груп психологічної підтримки для підлітків і батьків. Наразі охоплюватиме арт-терапію, майстер-класи, розвиток здорового харчування та спортивні заняття в поєднанні з психологічною роботою.

У межах проєкту батьки зможуть залучати дітей до занять на спортивних майданчиках, під час яких діти займатимуться з психологом, гратимуть у рухливі ігри з футбольним м’ячем, а на завершення отримають інформацію від медичних волонтерів.


ПРАВИЛА ПІДТРИМКИ ДИТИНИ ПІД ЧАС ЕВАКУАЦІЇ

Команда UNICEF Ukraine разом із психологинею Світланою Ройз підготувала правила підтримки дітей під час евакуації. Також експерти розповіли , як спілкуватися з дітьми під час воєнного стану:

  • як пояснити, що таке евакуація та для чого родина має залишати свій дім;
  • як підтримати дитину у стані розпачу та смутку;
  • про що варто поговорити в  новому місці.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ «ПЕРША ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА. АЛГОРИТМ ДІЙ»

Команда МОН створила методичні рекомендації для педагогічних працівників, психологів і соціальних педагогів закладів освіти. Рекомендації містять такі розділи:

  • перша психологічна допомога: загальна характеристика об’єкту, етапів і психологічних заходів;

  • порушення психічних процесів і ознаки, надання першої психологічної допомоги;

  • протоколи надання першої психологічної допомоги під час переживання негативних психічних реакцій і станів;

  • алгоритм телефонного консультування;

  • корисні матеріали щодо надання першої психологічної допомоги;

  • інформація про психологічну допомогу в умовах війни обласних центрів психологічної служби;

  • техніки емоційної регуляції.


ПОРАДИ ЩОДО СТАБІЛІЗАЦІЇ ПСИХОЛОГІЧНОГО СТАНУ БАТЬКІВ і ДІТЕЙ, ЯКІ ЗАЛИШИЛИ СВОЇ ДОМІВКИ

Розуміння того, які етапи проходить психіка людини під час адаптації на новому місці, допоможе швидше прийняти ситуацію та почати жити далі. Інформація насамперед стане у пригоді батькам з дітьми, які прибувають у тимчасове місце проживання.

Рекомендації експертів UNICEF Ukraine, як підтримати дитину дошкільного віку, можна знайти у буклеті.


ЯК ВСТАНОВИТИ КОНТАКТ іЗ ДИТИНОЮ, ЩО ПЕРЕЖИЛА ТРАВМАТИЧНИЙ ДОСВІД

Експерти UNICEF Ukraine підготували покроковий алгоритм установлення контакту з дитиною, що пережила травматичний досвід. Шукайте за посиланням інформацію, яка допоможе не порушувати кордони дитини та «відновити» відчуття безпеки.


ПРОТИДІЯ ТА ПОПЕРЕДЖЕННЯ БУЛІНГУ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ 

Булінг, або цькування, – явище, яке часто трапляється у нашому повсякденному житті, зокрема у закладі освіти. Як розпізнати та попередити ситуації булінгу, створити безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких проявів насильства та булінгу, можна дізнатися на безкоштовному курсі, розміщеному на платформі Prometheus.


НАВИЧКИ ЕМОЦІЙНОЇ ОБІЗНАНОСТІ У ДОШКІЛЬНЯТ

Емоції є найважливішим ланцюжком зв’язку дитини зі світом. Оскільки дитина віком від 3 до 6 років ще не вміє керувати емоціями, її активність часто забарвлена позитивними чи негативними переживаннями.

Дивіться коротке відео від UNICEF за посиланням, щоб дізнатися, як навчити дошкільнят самостійно розрізняти емоції та долати складні емоційні стани.


КУРС ЛЕКЦІЙ: КОЛОШКІЛЬНЕ ДИТИНОЗНАВСТВО ЗІ СВІТЛАНОЮ РОЙЗ

Курс складається з 7 блоків з іграми, практиками адаптації до школи або садочку, трансформації тривоги, агресії, секретами повернення концентрації уваги, «направлення» активності на перерві, «входу» в урок, а також практичними думками.

Курс можна знайти на платформі EdEra.


ЯК ЗРОЗУМІТИ, ЩО ДИТИНА ГОТОВА ДО ШКОЛИ: ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

Готовність до школи – це цілий комплекс ознак, що належать до інтелектуальної, мотиваційної, емоційної та інших сфер розвитку дитини. Визначити, чи готова дитина впоратися із новим навантаженням, особливо у часи пандемії #COVID19 – складно і водночас важливо.

Психолог Світлана Ройз розповідає, як готовність до навчання проявляє себе у фізичних особливостях, вигляді, мовленні й поведінці дитини. Дивіться відео за посиланням та дізнавайтеся нове про майбутніх першокласників!


ТРИВОЖНІ РОЗЛАДИ У ДІТЕЙ – ВЕБІНАР ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

Тривога – це важлива емоція, яка попереджає нас про небезпеку і мобілізує до відповідних дій. У нашому мозку функціонує комплексна система тривоги. Вона дає нам змогу вчасно помічати загрози та запобігати їм. Втім, як і будь-яка комплексна система, система тривоги також може «виходити з ладу», формуючи страх там, де насправді небезпеки немає, чи змушуючи нас постійно переживати про загрози, які малоймовірні й на які ми не маємо впливу. У таких випадках йдеться про тривожні розлади.

Тривожні розлади є найпоширенішим видом психічних розладів у дітей, молоді, дорослих. Вони можуть суттєво порушувати функціонування у різних сферах життя, перешкоджати повноцінному розвитку та самореалізації. Про те, які існують тривожні розлади, які їхні ознаки та як допомогти дитині та батькам малюків із тривожними розладами, дізнавайтесь у відеозаписі вебінару від Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї» за посиланням.


ЯК ВПЛИВАТИ НА ПОВЕДІНКУ ДИТИНИ РОЗУМНО І ЗДОРОВО: СТАТТЯ ВІД ЮНІСЕФ

У всіх батьків настає момент, коли їм складно визначити, як найкраще встановити дисципліну для дитини. Не має значення, хто перед ними — малюк в істериці чи роздратований підліток — часом складно впоратися з емоціями. Навряд чи є батьки, які хотіли б опинитися в такій ситуації — але суть в тому, що крики та фізичне насильство ніколи не приносять користі.

На щастя, є й інші, більш ефективні способи, і один з них — позитивна дисципліна. ЮНІСЕФ проконсультувалися з Люсі Клавер, професоркою з соціальної роботи з дітьми та родинами в Оксфордському університеті та матір’ю двох хлопчиків, щоб дізнатися, як цей підхід може допомогти батькам налагодити позитивні стосунки з дітьми та навчити їх таких навичок, як відповідальність, співпраця та самодисципліна.

Ці поради стануть в нагоді всім, хто працює з дітьми. Читайте статтю на сайті ЮНІСЕФ


ЯК ЗУПИНИТИ БУЛІНГ – ВІДЕО ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Булінг (цькування) – це агресивна і неприємна поведінка однієї людини або групи людей по відношенню до іншої. Булінг супроводжується постійним фізичним та/або психологічним негативним впливом. Цькування має довготривалий негативний вплив на розвиток дітей, призводить як до психологічних, так і до фізичних проблем. Прояви булінгу подекуди спостерігаються вже в дитсадку, тож варто із найменшого віку навчати малечу розрізняти таку поведінку, протидіяти їй, а вихователям – вміти запобігати цькуванням.

У відео від «Пташеня. Дитячий простір» пані Соля та пані Христя доступно для дошкільнят розповідають про те, що таке булінг, як він проявляється та як розрізнити цькування і дружбу. Під час перегляду відео дошкільнята також дізнаються про те, як зупинити негативну поведінку та захистити себе від булінгу. Дивіться відео разом із малечею тут

    Електронне звернення

    Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

    * — обов’язкові поля

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

    Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних

      Електронне звернення

      Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

      * — обов’язкові поля

      *

      *

      *

      *

      *

      *

      Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

      Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних