Професійна спільнота вихователів


Оригінальний та комплексний Порадник для вихователів «Подбайте про безпеку дитини».

Чим він особливий? В Пораднику зібрано рекомендації та поради як уберегти дітей від небезпеки надворі, у приміщеннях закладу освіти, а також в умовах війни. Ознайомитись з Порадником можна за покликанням: http://surl.li/jjyia

Уміння дітей дошкільного віку діяти в екстремальних умовах  є життєво важливими і сформувати таке вміння – одне з важливих завдань педагога.

Порадник створено в рамках проєкту «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні». Проєкт реалізується ВГО “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО — програми Дитячого фонду ООН (UNICEF Ukraine) для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, за інформаційної підтримки Міністерство освіти і науки України (https://bit.ly/3MElnED) та Українського інституту розвитку освіти (https://bit.ly/3Wg6UTz).


Міністерством освіти і науки України та Державною установою «Український інститут розвитку освіти» розроблено Методичні рекомендації щодо впровадження Професійного стандарту «Вихователь закладу дошкільної освіти» (далі – Професійний стандарт).

Основна мета – надати практичні рекомендації педагогічним працівникам, керівникам (директорам) закладів дошкільної освіти, відділам/управлінням освітою, структурним підрозділам, центрам професійного розвитку педагогічних працівників, закладам вищої, фахової передвищої освіти, суб’єктам підвищення кваліфікації щодо використання та впровадження Професійного стандарту.

Документ розкриває структуру та зміст Професійного стандарту, містить рекомендації щодо його використання цільовою аудиторією. Окрім того, у додатках розміщено перелік корисних ресурсів щодо формування та розвитку професійних компетентностей і нормативно-правову базу, що регулює професійну діяльність вихователя закладу дошкільної освіти.

Супровідний лист https://bit.ly/3PN5ih1


ЯК СКЛАСТИ РОЗКЛАД ЦІКАВИНОК ІЗ ДОШКІЛЬНИКОМ НА ТИЖДЕНЬ

В умовах війни діти потребують уваги та підтримки з боку дорослих, які є опорою та прикладом емоційного наслідування. Батьки стають для дитини не тільки джерелом безпеки, а й ліпшими друзями. Щоденні сумісні цікавинки та забавки із дитиною сприяють відновленню її нормальної життєдіяльності, подоланню наслідків психологічної травми, отриманої в екстремальних ситуаціях. Батьки можуть самостійно або разом із дитиною скласти розклад цікавинок на тиждень відповідно до її віку та інтересів за зразком.


БАЗА ЗНАНЬ «СПІЛЬНОТЕКА» МІСТИТЬ КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ТА БАТЬКІВ

«Спільнотека» – новий помічник для вчителів і вихователів. Це база знань з навчальними та розвивальними матеріал

ами, яка допоможе організувати та урізноманітнити освітній процес. На сайті педагоги знайдуть освітні мультфільми, комікси, розмальовки, брошури та інші електронні та друковані матеріали з тем безпеки, харчування, здоров’я та гігієни для дітей віком 3-6 ро

ків. Їх можна використовувати в електронному форматі або роздрукувати.


ІДЕЇ ІГРОВИХ ОНЛАЙН-ЗУСТРІЧЕЙ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ ВІД The LEGO Foundation

Експерти The LEGO Foundation підготували цікаві ідеї для проведення ігрової взаємодії для дошкільнят. Педагоги можуть скористатися матеріалами під час онлайн-комунікації з дітьми і батьками:


ДИСТАНЦІЙНІ ЗАНЯТТЯ З ДОШКІЛЬНИКАМИ: 6 НОВИХ ІДЕЙ

У зв’язку з воєнним станом у країні більшість дитячих садків не приймає вихованців. Одні не мають змоги працювати зовсім, а другі проводять дистанційні заняття. Однак цього разу, на відміну від карантину, ситуація набагато тривожніша. Багато родин змушені були переїхати в інші місця проживання, що спричиняє додатковий стрес. Тож за допомогою занять ви маєте змогу не лише зайняти дітей, а й налагодити місток зі звичайним життям. Добирайте такі завдання, які батьки зможуть виконати разом з дитиною і навіть поєднати з хатніми справами. Пропонуємо дев’ять ідей для дистанційних занять.

1. Відеоінструкція, як складати одяг

Перша проблема, з якою зіткнулося багато батьків, — безлад у кімнаті дитини. Якщо в дитячому садку дошкільники звикли самі складати свої речі перед сном, то вдома, коли поряд немає вихователя, вони про це правило забувають. Нагадайте вихованцям, що вдома теж потрібно підтримувати лад. Запишіть для них відеоінструкцію, як складати одяг. Щоб перевірити, як діти виконують це завдання, попросіть батьків сфотографувати сам процес і результат — складені речі дитини.

2. Ранкова зарядка в прямому ефірі

Оскільки не всі мають зараз змогу гуляти з дітьми на вулиці, батьки мають організовувати рухову активність удома. У цьому їм допоможе ранкова зарядка разом з педагогом за допомогою відеозв’язку. Завчасно домовтеся, о котрій проводитимете зарядку з дітьми. Запишіть її на відео та надішліть посилання родинам, які не мають змоги підключитися в прямому ефірі. Головне — відтворити вдома режимний момент, до якого дошкільники звикли в дитячому садку. Використайте відомі дітям рухи й музичний супровід. А щоб заохотити дітей, запропонуйте їм продемонструвати батькам, як вони вміють виконувати вправи, і проконтролювати, як їх виконують мама й тато. Така спільна зарядка подарує всім членам родини заряд позитивних емоцій на весь день.

3. Гра «Допоможи Петрику»

Ще одна проблема сьогодення — дитина повсякчас потребує уваги, а отже, часто заважає батькам займатися хатніми справами. Тож запропонуйте їм організувати з дитиною гру «Допоможи Петрику». Запишіть відеозвернення від імені знайомої дітям іграшки-персонажа, яку використовуєте на заняттях у групі. Або від імені хлопчика Петрика з відомого мультфільму. У зверненні повідомте, що Петрику потрібна допомога. Він забув у центрі розваг свою улюблену іграшку, а зараз центр зачинений. Петрику потрібна перепустка з кодом, інакше його туди не пустять. Тож Петрик передав батькам конверт із завданнями, які дитина має виконати протягом дня та дізнатися код. За кожне виконане завдання дитина отримує від батьків по букві, з яких потім має скласти кодове слово, приміром: ключ/вхід. Завдання — будь-які посильні дитині хатні доручення. За потреби батьки можуть проводити цю гру протягом двох-трьох днів. Наприкінці підсумкового дня батьки разом з дитиною складають паперові листочки з буквами в слово, фотографують і надсилають вихователю. На наступний день отримують відео з подякою від Петрика.

4.Майстер-клас «Робимо корисні речі»

Один з варіантів дистанційного заняття з дітьми й батьками — майстер-клас, під час якого вихователь показує, як зробити з дитиною поробку чи намалювати малюнок у нетрадиційній техніці. Відколи вперше запровадили дистанційне навчання, таких майстер-класів було багато, але тоді педагоги не враховували того, що не в усіх удома є, наприклад, кольорові серветки чи воскова крейда. А також батьки часто запитували, що робити потім з продуктом спільної діяльності. Тож проаналізуйте попередні помилки й робіть з дітьми та батьками те, що вони потім використовуватимуть.

Така гра не лише допоможе зайняти дитину вдома, а й заохотить її допомогти персонажу, розвиватиме її творчу уяву й фантазію. А головне — допоможе батькам в ігровій формі створити ситуацію, коли завдання необхідно виконати обов’язково.

5. Аудіоказка від вихователя

Сприймання художньої літератури — один з основних видів діяльності дітей. У дитячому садку вихователі регулярно розповідають або читають дітям казки, оповідання, байки, а потім обговорюють їх з ними. Однак у багатьох родинах немає традиції сімейного читання. Батьки часто не знають, як зацікавити дитину книгою.

Для того щоб організувати з дітьми заняття зі сприймання художньої літератури, запишіть, як ви розповідаєте чи читаєте казку, і надішліть батькам посилання на відео. Зробіть серію записів і кожен раз анонсуйте наступну казку, щоб діти на неї чекали. Для цього використовуйте саме запис відео, а не прямий ефір. Так батьки матимуть змогу вмикати його дитині перед сном, коли вона вже заспокоїться та буде готова слухати.

6. Графічний диктант

Старшим дошкільникам запропонуйте завдання, що потребує зосередженості та уважності, — виконати графічний диктант. Для цього батьки мають підготувати робоче місце, за яким дитині буде зручно, і забезпечити тишу в кімнаті.

Малюнком може бути будь-яка фігура, але не дуже велика: будинок, танк, собака, риба, робот. Розраховуйте час так, щоб дитина встигла за заняття виконати графічний диктант до кінця. Тривалість заняття — не більше 10 хвилин.

Візьміть аркуш у клітинку та поясніть дитині, що зараз ви малюватимете разом з нею по клітинках, але не кажіть, яку саме фігуру. Щоб вийшов малюнок, дитина має уважно слухати, в якому напрямку проводити лінії та скільки клітинок вправо-вліво, вгору-вниз відраховувати. Відтак почніть чітко промовляти напрямок руху руки й паралельно малюйте фігуру на своєму аркуші, а дитина — на своєму. Наприкінці заняття покажіть дітям на екрані свій малюнок, і кожна дитина має звірити, чи так у неї вийшло. Таке завдання розвиває увагу, вміння слухати, логіку, просторову уяву, а також готує руку до письма. Тож рекомендуйте його батькам майбутніх першокласників.

10 КРАЩИХ КОНСТРУКТОРІВ ВІДЕО

Конструктор відео  це онлайнсервіс, де можна швидко зробити відео для соцмережсайту, блогу, YouTube каналу без допомоги фахівців. Конструктори доступні новачкам і не вимагають якихось серйозних навичок  в їх роботі можна розібратися менш, ніж за 1 день. Щоб зробити ролик, вам не обов’язково вивчати складні програми по монтажу на кшталт Adobe After Effects або Premiere Pro  досить вибрати відповідний сервіс і можна починати творити. План дій та поради за поклканням   https://educationpakhomova.blogspot.com/2021/02/10.html?spref=fb&m=1&fbclid=IwAR2U-tSVubxrGEsr39rwYpGs4iSzcYWT6DrgNl7yp6h_yPj5SKZBv3cnaMY

ГРУПИ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПІДТРИМКИ «ПОРУЧ» ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Запрошуємо освітян на безоплатні групи психологічної підтримки, під час яких вони зможуть отримати фахові поради, поспілкуватися з колегами й психологами про війну та її вплив на власне самопочуття й самопочуття вихованців. Долучитися до щотижневих зустрічей можна, заповнивши форму за посиланням.


ДИТЯЧІ КАЗКИ

Українська народна казка існує вже не перше сторіччя і вирізняється серед іншої літератури своєю самобутністю та актуальністю навіть в сучасному світі. Саме казки як ніщо інше чітко і зрозуміло розкривають всі тонкощі традицій та поглядів, які з поколінь у покоління передаються в кожній родині. Читати українські казки треба с самого малку, так як це дуже добре розширює світогляд, розвиває уявлення та розвиток гарного мовлення у дитини.

читайте за посиланням

читайте за посиланням

ЯК УКРАЇНСЬКІ ВИХОВАТЕЛЬКИ ВЧАТЬСЯ ЧУТИ ГОЛОС ДИТИНИ 

У жовтні 2021 року у межах програми «Демократична школа» стартував восьмитижневий курс «Почути голос дитини: культура демократії в дошкіллі». До участі в курсі були запрошені команди 10 дитячих садків з різних регіонів України. Про враження учасниць курсу можна прочитати тут.


РЯТІВНИКИ ЧИСТОТИ: ПРОЄКТ З ВИВЧЕННЯ ПРАВИЛ ОСОБИСТОЇ ГІГІЄНИ 

Як в ігровій формі показати дітям користь від дотримання правил особистої гігієни та основні принципів здорового способу життя – дізнавайтесь у проєкті «Рятівники чистоти» від «ADRA Україна», який реалізовано завдяки підтримці ЮНІСЕФ.

Під час подорожі Всесвітом діти відвідають 6 планет: Умивання, Чищення зубів, Чистих рушників, Миття рук, Прання одягу, Миття посуду. Діти виконуватимуть захопливі завдання та дізнаються про користь чистого повітря, води, фізичних вправ, здорового харчування та відпочинку.

Пройти курс можна на освітній платформі UNICEF та на Youtube-каналі проєкту.


ЗМІНА ВИДІВ ДІЯЛЬНОСТІ У ДОШКІЛЬНЯТ

Як зробити зміну видів діяльності комфортною для дітей у садочку? Чому важливо впроваджувати так звану «культуру переходів» та як це позитивно впливає на самопочуття дошкільнят? Дізнавайтесь практичні поради з матеріалу від експерток Команди підтримки реформ МОН «Зміна видів діяльності або культура переходів під час освітнього процесу у закладі дошкільної освіти».


ВЕБІНАРИ, СЕМІНАРИ ТА КОНФЕРЕНЦІЇ ПРО РОБОТУ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ «ВСЕОСВІТА»

Перейдіть за посиланням.


ЯК СТВОРИТИ НАСТІЛЬНУ ГРУ РАЗОМ ІЗ ДИТИНОЮ

Один із цікавих способів з користю провести час  з дитиною – це разом створити настільну гру. Шукайте покроковий план дій та поради за посиланням. Ці активності допоможуть розвинути одразу декілька навичок дошкільнят.


РОЗВИТОК ДИТИНИ

Завдання для дошкільників. Унікальні матеріали для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, дрібної моторики та загальної ерудиції. Завнтажуйте на сайті “Розвиток дитини”  https://childdevelop.com.ua/


ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Малюки дуже люблять спостерігати за різними змінами  в їхньому оточенні та досліджувати навколишній світ. Приклади цікавих дослідів та спостережень тут: https://vseosvita.ua/library/sposterezenna-ta-doslidi-v-dnz-90600.html

https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/profesijna-skarbnichka/doslidi-ta-eksperimenti-z-ditmi


ЯК ВИБИРАТИ НАВЧАЛЬНІ МОБІЛЬНІ ДОДАТКИ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ

Після карантину багато аспектів нашого життя перемістились в онлайн. І діти, і батьки стали користуватися мобільними додатками та іншими цифровими медіа частіше, ніж до пандемії. Батьки зрозуміли, що додатки можуть принести велику користь у навчанні дітей і розвитку в них різних навичок.

Коли справа доходить до вибору навчальних програм для дітей, батьки можуть розгубитися: на ринку представлені тисячі таких додатків. При цьому освітня цінність багатьох з них викликає сумніви: не всі програми спираються на наукові дослідження і дійсно приносять користь.

Як обрати якісні та корисні мобільні додатки для навчання – читайте за посиланням.


МИСТЕЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У ЖИТТІ ДИТИНИ

Чому важлива творча діяльність у житті дитини? Як сприяти розвитку дитини, засвоєнню когнітивних навичок та, загалом, організувати творчу роботу з максимальною користю для дошкільника? Дізнаємось у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ МОН «Індивідуальна мистецька діяльність VS мистецька діяльність за зразком».

Детальніше – за покликанням.


ПОЗИТИВНА ДИСЦИПЛІНА: ТЕОРІЯ ТА ПРАКТИКА

Як реагувати на дитячу істерику, агресію чи небажання слідувати правилам та водночас не втратити довіру дитини, читайте у матеріалах експерток Команди підтримки реформ МОН «Позитивна дисципліна: теорія та практика».

Завантажити тут.


КОРИСНЕ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ: ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ В ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ

Педагогічна діяльність вихователів спрямована на отримання освіти дошкільнятами, а отже передбачає досягнення певного результату. Три компоненти цілепокладання – це висунення й обґрунтування цілей, визначення шляхів їхнього досягнення та формулювання завдань, проєктування очікуваного результату.

Як правильно ставити цілі? Як оцінювати результати їхнього досягнення? Як це допоможе покращити освітній процес? Відповіді на ці та багато інших запитань читайте в матеріалі експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України за посиланням.


РАННІЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ – ПОСІБНИК ДЛЯ СПЕЦІАЛІСТІВ ТА БАТЬКІВ

Дитина – цілісна особистість, її гармонійний розвиток залежить від можливості реалізовувати увесь потенціал, що дала їй природа. Фізична активність сприяє розвитку мислення і творчості, мотивація та емоції сприяють розвитку моторики, соціальні зв’язки і комунікація мотивують на взаємодію, мовлення, гру тощо, тож ланцюжок взаємних впливів певних умінь і навичок на розвиток інших – нескінченний!

Створення умов для різнобічного розвитку малюка (адекватний простір для розвитку, стабільне доброзичливе оточення, посильні й вчасні активності) – це завдання для дбайливих дорослих, для яких і призначено посібник «Ранній розвиток дитини». Цей посібник дає інформацію про особливості рухового, мовленнєвого, сенсорного та психоемоційного розвитку, а також дає рекомендації щодо створення умов для різнобічного розвитку малюка.

Завантажуйте та читайте матеріал на сайті ЮНІСЕФ за посиланням.


ЯК ГОТУВАТИ ДОШКІЛЬНЯТ ДО ШКОЛИ: 7 ІГРОВИХ ЗАВДАНЬ ДЛЯ МАЛЕЧІ

Щоб ефективно підготувати дитину до першого класу, не обов’язково мати спеціальні підручники чи матеріали. Достатньо щодня приділяти час корисним і водночас веселим вправам.

Освіторія пропонує добірку цікавих завдань для дошкільнят, які з легкістю можна виконувати з дітьми як в садку, так і вдома. З-поміж ігор – естафета слів, рахунок на пальцях, дихальна гімнастика, «детектив» (зашифровка та розшифровка слів і речень) тощо. Читайте статтю за посиланням. 


Як говорити з дітьми про традиції

https://drive.google.com/file/d/1mFzHmUdz06FyMgvxfWvqq4YaFJPuUSRI/view?usp=sharing


Цифрові інструменти в поміч вихователю

https://drive.google.com/file/d/1wSGjANir4D019TUIEiBvC2wMHj-n6p7u/view?usp=sharing


ПОСІБНИК «ІГРИ ВДОМА» ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ТА БАТЬКІВ НА ПЛАТФОРМІ LEARNING PASSPORT

Посібник «Ігри вдома» містить поради та практичні вправи, які допоможуть вихователям та батькам проводити ігри з дошкільнятами в умовах, спричинених пандемією COVID-19. Матеріали, якими автори рекомендацій пропонують користуватись для ігор – прості, щоби до них могли мати доступ усі дошкільнята. Наприклад, у посібнику є ігри з паличками, камінцями, стрічками, шаликами. А будь-які матеріали, яких не вистачатиме, можна замінити на папір, книжки з ілюстраціями, кольорові олівці, ножиці тощо. Переглянути матеріал можна на платформі «Learning Passport» за посиланням


ОСВІТНЯ ПРАКТИКА ANJI PLAY – ЦІКАВЕ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ

Anji Play – освітня практика родом з району Анжі, що на сході провінції Чжецзян в Китайській Народній Республіці. Станом на зараз її використовує 130 дитячих садків. За сприяння ЮНІСЕФ методика активно поширюється у США та цілим світом. Філософія Anji Play полягає у цінності та можливості дорослих досліджувати дитину: побачити можливості кожної дитини, фіксувати та рефлексувати щодо них для постійного розвитку здібностей дитини.

Зокрема, за цією практикою завдяки відсутності тотального контролю з боку дорослих діти отримують змогу слідувати власним бажанням, йти на певний ризик, формувати здатність вирішувати складні завдання, співчувати та співпереживати. Дізнайтеся докладніше про Anji Play у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ МОН за цим посиланням.


ЯК ПОЯСНИТИ ДІТЯМ, ЩО ТАКЕ БУЛІНГ – ВІДЕО ДЛЯ НАЙМЕНШИХ

Булінг (цькування) – це агресивна і неприємна поведінка однієї людини або групи людей по відношенню до іншої, що супроводжується постійним фізичним та/або психологічним впливом. Булінг – це дуже небезпечно, оскільки може призводити до психологічних проблем чи фізичних ушкоджень, а також має довготривалий негативний вплив на здоровий розвиток дітей. Цькування може зустрічатись вже у дитсадку, тож варто із найменшого віку навчати малечу розрізняти таку поведінку, а вихователям – вміти запобігати їй.

У відео від «Пташеня. Дитячий простір» пані Соля та пані Христя зрозумілою мовою розповідають дошкільнятам, що таке дружба і булінг. Також у відео йдеться про те, як малечі розрізнити прояви цькувань щодо себе або інших і що потрібно робити в таких ситуаціях. Дивіться відео разом із дітьми за цим посиланням.


Онлайн-курс «Як справлятися зі змінами в житті: соціально-емоційне навчання через гру». Мета курсу – підтримка дорослих і дітей у часи нової реальності, а також демонстрація ідеї гри як рушійної сили розвитку соціальних та емоційних навичок. Під час курсу слухачі будуть досліджувати реальні виклики, з якими стикаються діти, дізнаються більше про навчання через гру та дієві стратегії управління стресом, розглянуть потенційні довготривалі наслідки криз на соціальний, емоційний та когнітивний розвиток дитини. Курс розміщено на платформі Future Learn у вільному доступі українською мовою. Це стало можливим завдяки співпраці між МОН та благодійним фондом The LEGO Foundation.


ДОШКІЛЬНЯТАМ ПРО ЧАС ТА ЙОГО ОБЛІК – КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ

Час неможливо побачити, пощупати чи почути, тому ця категорія є складною для усвідомлення дітьми. З найменшого віку дитина вчиться відчувати чи орієнтуватися у часі завдяки ритмічності процесів життєдіяльності. Дитина постійно відчуває серцебиття, дихання, процеси травлення, поступові зміни у вигляді більшої чи меншої втомленості, сильнішого чи слабшого подразнення – це і дає відчуття часу.

З якого віку навчати малюків орієнтуватись у часі, як вивчити з дошкільнятами міри часу та опанувати календар, з якого віку та за допомогою яких вправ це робити – у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Завантажити його можна тут


ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ: ВІЛЬНА ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ

У Європейській рамці якості дошкільної освіти зазначено, що один із головних принципів організації освітнього процесу – співучасть дитини в його плануванні, організації та реалізації. Такий підхід яскраво демонструє досвід Норвегії, Швеції, Фінляндії, Данії, Сполучених Штатів Америки. У цих державах працюють такі освітні системи, де вихователь може «йти за дитиною», бути наставником та провідником, а не лише джерелом передачі знань та соціального досвіду.

Також діти, яким дають час на самостійну невимушену діяльність, більш творчі, здібні до мови, спритні у розв’язанні проблем, стійкі до стресу, мають кращу пам’ять та кращі соціальні навички.

Про те, що можна робити вже сьогодні, щоби забезпечити вільну освітню діяльність дітей та не перетворити простір групи на хаос, читайте у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Текст – за посиланням.


ЯК ВПРОВАДЖУВАТИ БКДО: СОЦІАЛЬНО-ГРОМАДЯНСЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ

Соціально-громадянська компетентність – це здатність дитини виявляти особистісні якості, соціальні почуття, любов до Батьківщини, готовність до посильної участі в соціальних подіях, що відбуваються в дитячих осередках, громаді, суспільстві та спрямовані на поліпшення спільного життя. Її необхідно починати формувати ще у дошкільному віці на доступному для малечі рівні – зокрема, за допомогою гри.

У своєму матеріалі експертки Українського інституту розвитку освіти розповідають, як розвивати всі складові соціально-громадянської компетентності, які є вимоги до ігор соціально-громадянського змісту, а також наводять приклади ігор для формування соціально-громадянської компетентності дошкільників. Читайте статтю за цим посиланням

    Електронне звернення

    Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

    * — обов’язкові поля

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

    Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних

      Електронне звернення

      Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

      * — обов’язкові поля

      *

      *

      *

      *

      *

      *

      Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

      Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних