Спільнота учителів математичної та інформатичної освітніх галузей

Консультант КУ ХМР «ЦПРПП» –

ЛЕЗНЮК Аксинія Михайлівна

Тел/Telegram/Viber +380677532410 

Ел.адреса: [email protected]   

                         [email protected]

 

 

 


Завершився збір даних на PISA 2025: хто брав участь у тестуванні

Основний етап збору даних дев’ятого циклу Міжнародного дослідження якості освіти PISA 2025 тривав з 17 березня до 4 травня. Учасники дослідження проходили тестування з трьох ключових галузей: читання, математики, природничо-наукових дисциплін.

Кого тестували

Цьогоріч майже 9 тисяч українських 15-річок — учнів і студентів із 298 закладів освіти — виконували тестові завдання. У дослідженні PISA взяли участь представники 17 українських регіонів: Вінницької, Волинської, Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Львівської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей та міста Києва.

Що досліджують у цьогорічному PISA:

  • традиційно (вже втретє в Україні) перевіряли компетентності з таких ключових галузей, як читання та математика,
  • вперше оцінюватимуть та аналізуватимуть рівень знань і сформованість компетентностей у природничо-науковій галузі,
  • частина учнів виконувала завдання з інноваційної галузі «Навчання у цифровому світі» (Learning in the Digital World, LDW),
  • також учнів тестували в додатковій галузі — оцінювали знання з англійської мови (Foreign Language Assessment, FLA). Україна стала однією з 22 країн-учасниць, які долучилися до тестування з англійської мови.

Які результати дає дослідження 

Основна мета дослідження — не перевірка знань з конкретних навчальних курсів, а визначення вміння застосовувати здобуті знання в реальних життєвих ситуаціях. Основними учасниками PISA є країни Організації економічного співробітництва та розвитку, а також інші країни, які вирішили приєднатися до дослідження. Крім того, до кола учасників можуть долучатися й суб’єкти субнаціонального рівня, як-от великі міста, провінції, області, землі тощо. З огляду на це в документах PISA часто використовуваним є поняття «країни / економіки-учасниці». В останніх циклах PISA брали участь понад 90 країн / економік.

PISA дозволяє дослідити, як особистісні, соціально-економічні, навчальні та інституційні чинники впливають на освітні результати учнівства.

Це вже третя участь України у PISA (після циклів 2018 і 2022 років) та друга, проведена в умовах повномасштабної війни. Результати дослідження допоможуть не лише порівняти освітні досягнення українських учнів з результатами їхніх однолітків з інших країн, а й оцінити вплив війни на освітню систему та визначити напрями для її подальшого розвитку.

Джерело https://osvitoria.media/news/zavershyvsya-zbir-danyh-na-pisa-2025-hto-brav-uchast-u-testuvanny/


Global Teacher Prize Ukraine 2025: розпочалося подання заявок

Міністерство освіти і науки оголосило старт прийому заявок на престижну національну премію Global Teacher Prize Ukraine 2025. Уже вдев’яте премія відзначає вчителів, які змінюють життя учнів і трансформують українську освіту.

Переможець отримає 1 мільйон гривень на втілення власного освітнього проєкту та представить Україну на міжнародному рівні. Окрім головної нагороди, передбачені й спеціальні відзнаки в таких номінаціях:

  • “Вчитель математики”
  • “Вчитель STEM”
  • “Вибір серцем” — для педагогів, які навчають дітей у лікарнях
  • “Вибір українців” — за результатами голосування на платформі “Дія.Освіта”

Подати заявку або номінувати вчителя можна до 1 липня на сайті.

Джерело https://nus.org.ua/2025/04/08/global-teacher-prize-ukraine-2025-rozpochalosya-podannya-zayavok/

________________________________________________________________________________

В Україні запрацював перший Музей математики «Кубоїд»

У Києві розпочав роботу Музей математики «Кубоїд»! Майже 120 інтерактивних експонатів доводять: математика — всюди! У спорті, інженерії, природі, навіть у щоденних рішеннях. Тут ви зможете не лише побачити, а й відчути, як формули перетворюються на реальність. Математика — це захопливі ігри, логічні задачі та безмежні можливості для відкриттів.

Музей «Кубоїд» — четвертий у Європі й перший в Україні. Його створено, щоб допомогти школярам подолати освітні втрати, популяризувати STEM і зробити математику доступною для кожного.

У музеї представлено вісім захопливих зон, кожна з яких дає змогу зануритися у світ математики через інтерактивні експонати:

  1. «Математика і повсякдення» — дізнайтеся, як математика застосовується у спорті, інженерії та технологіях. Наприклад, ви зможете покататися на сноуборді, одночасно вивчити або повторити тему кутів і зрозуміти, як вони впливають на ваші рухи.
  2. «Тесеракт» — потрапте в центр діаграми Вороного й досліджуйте незвичайні геометричні фігури, що оточують нас у житті.
  3. «Маятники та вимірювання» — експериментуйте з часом, простором і рухом. Досліджуйте математичні закономірності у будові та русі людського тіла, розглядайте математичні основи мистецтва та спостерігайте магію маятників у дії.
  4. «Геометрія та механізми» — взаємодійте з різними механізмами, шестернями та лінзами, експериментуйте з комбінаціями цифр для відкриття «сейфів» і досліджуйте наукові перетворення функцій.
  5. «Форми і формули» — простір, де математичні рівняння оживають і стають формами реального світу.
  6. «Простір креативності» — лабораторія для створення моделей літаків, ракет та складних конструкцій, де ваша фантазія буде єдиною межею.
  7. «Простір кмітливості» — понад 30 логічних головоломок для тренування критичного мислення.
  8. «Зали для занять» — спеціально облаштовані простори для уроків, майстер-класів та воркшопів.

Проєкт створено Національним центром «Мала академія наук України» та Міністерством освіти і науки України за підтримки ЮНІСЕФ, Theirworld та Dovgiy Family Office, GoGlobal.

Джерело https://mon.gov.ua/news/v-ukraini-zapratsiuvav-pershyi-muzei-matematyky-kuboid


STEM-тиждень – 2025

З 21 по 25 квітня 2025 року відділ STEM-освіти проводить захід «STEM-тиждень – 2025» у рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2025».

Мета: консолідація зусиль та обміну досвідом педагогічної громадськості щодо розвитку напрямів STEM-освіти в закладах освіти, участь у квітневих Європейських STEM-подіях.

До участі запрошуються педагогічні працівники закладів освіти різних типів і форм власності. Захід «STEM-тиждень – 2025» відбудеться відповідно плану та висвітлюватиметься в соціальній мережі «Фейсбук» на сторінці групи ВідділSTEM-освітиІМЗО. Інформацію про захід учасники можуть збирати за хештегами: #STEMтиждень_spring2025, #ідеяSTEMтиждень_spring2025.

План* проведення заходу «STEM-тиждень – 2025» – за покликанням https://imzo.gov.ua/events/stem-tyzhden-2025/


10–14 березня в Києві відбувся фінал Всеукраїнської олімпіади з математики.

Захід об’єднав 163 школярів з різних регіонів України, які змагалися у розв’язуванні математичних задач.

Фінальне змагання розпочали урочистим відкриттям, під час якого учасників привітали президент Малої академії наук України Станіслав Довгий, перший заступник міністра освіти і науки України Євген Кудрявець, виконувачка обовʼязків директора МАН Олена Квачевська, заступниця директора МАН з методичної роботи Анна Грітчина, заступниця директора МАН з навчально-виховної роботи центру міжнародної освітньої діяльності Яна Чейшвілі та голова журі Богдан Рубльов.

«Математичний бекграунд відкриває перед людиною безліч шляхів. Він допомагає не лише в науці чи інженерії, а й у гуманітарних спеціальностях, архітектурі та навіть у мистецтві. Людина, яка вміє логічно мислити й аналізувати, може знайти себе у будь-якій сфері — від страхування і банківської справи до моделювання і творчості. Нехай ця олімпіада відкриє для вас нові можливості та стане ще однією сходинкою до великих досягнень», — зазначив президент МАН Станіслав Довгий.

«Дуже тішить, що навіть під час війни стільки обдарованих дітей продовжують займатися наукою та розвивати свої здібності. Наше завдання як держави — надати їм максимальну підтримку для зростання. Саме тому ми перезапустили олімпіадний та турнірний рух, щоб зробити змагання доступнішими, справедливішими й водночас згуртувати сильну спільноту однодумців. Будемо й далі надавати підтримку», — сказав Євген Кудрявець.

Опісля впродовж чотирьох днів підлітки виконували завдання двох турів, а також відвідали Музей науки МАН та мали вільний час для спілкування з однодумцями.

«Ця олімпіада — не лише змагання, а й можливість для учасників відчути себе частиною великої математичної спільноти. Вона допомагає школярам загартувати свої навички, розширити світогляд і знайти однодумців. Саме такі заходи формують майбутніх науковців, інженерів і лідерів технологічних змін», — розповіла Анна Грітчина.

Насамкінець, під час церемонії закриття, члени журі оголосили переможців змагання та 14 учнів з найкращими результатами, які ще позмагаються за право представляти Україну на Міжнародній математичній олімпіаді цього року в Австралії.

Організували IV етап Всеукраїнської олімпіади з математики Національний центр «Мала академія наук України» та Міністерство освіти і науки України.

Дізнатися результати олімпіади можна за посиланням.

Джерело https://man.gov.ua/about/news/man-provela-iv-etap-vseukrayinsskoyi-olimpiadi-z-matematiki


Всеукраїнські очний та дистанційний KMDШ STEAM-ТУРНІР – 2025

У рамках фестивалю «STEM-весна – 2025» буде проведено Всеукраїнські очний та дистанційний KMDШ STEAM-ТУРНІР – 2025!

Метою є: реалізація концептуальних засад STEM-освіти, впровадження STEАM-орієнтованого підходу в освітній процес, розвиток у здобувачів освіти системного мислення, формування навичок роботи в команді та застосування набутих теоретичних знань з природничих наук у практичній діяльності.

Проведення турніру в дистанційному форматі складається із наступних етапів:

  • з 17.03 – 04.04.2025 педагог-наставник закладу освіти об’єднує здобувачів освіти 5-6 та 7-9 класів у команди по 4-5 осіб та реєструє їх за покликанням: https://forms.office.com/e/EUhbaSPcay.
  • 10.04.2025 – інформаційний вебінар для зареєстрованих учасників;
  • до 11.04.2025 – на зареєстровану е-пошту учасники отримують кейс навчально-методичних матеріалів та рекомендації щодо організації і проведення турніру;
  • 16-30.04.2025 – у закладах освіти проводиться турнір;
  • до 09.05.2025 – заклади освіти розміщують фото/відео-матеріали проведення турніру у Facebook-групі «Відділ STEM-освіти ІМЗО» (https://www.facebook.com/groups/805895179541236) із хештегом #KMDS_STEAM та заповнюють форму зворотного зв’язку;
  • до 19.05.2025 – організатори надсилають закладам освіти електронні сертифікати та дипломи.

Умови проведення дистанційного турніру за покликанням: https://surl.li/vmqzbb

Для участі в очному Всеукраїнському KMDШ STEAM-ТУРНІРІ-2025 закладу освіти необхідно:

  • 17.03 – 31.03.2025 – зареєструвати команду(и) за покликанням: https://forms.office.com/e/XBHNvSSj0i;
  • до 02.04.2025 – виконати відбіркове завдання та надіслати організаторам;
  • 04.04.2025 – отримати у разі успішного відбору від організаторів запрошення на очний турнір;
  • 16.04.2025– взяти участь у турнірі, який відбуватиметься на базі ДП «ГРАНД-ЛІЦЕЙ», будівля якого має сертифіковане укриття. Усі команди-учасники отримують дипломи, переможці – цінні подарунки.

Умови проведення дистанційного турніру за покликанням: https://surl.li/brfnxo.

Участь STEAM-турнірах безоплатна.

Джерело https://imzo.gov.ua/events/vseukrains-ki-ochnyy-ta-dystantsiynyy-kmdsh-steam-turnir-2025/


В Україні стартує основний етап міжнародного дослідження PISA-2025

З 17 березня по 4 травня 2025 року в Україні відбудеться основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2025. У ньому візьмуть участь понад 10 000 15-річних підлітків із майже 300 закладів загальної середньої, професійно-технічної та фахової передвищої освіти.

Про це повідомив Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО).

Згідно з наказом Міністерства освіти і науки України, тестування та анкетування проходитиме в 17 регіонах. Через безпекові ризики та тимчасову окупацію окремих територій до вибірки не включені заклади освіти з Донецької, Луганської, Харківської, Херсонської, Запорізької, Миколаївської, Дніпропетровської, Сумської областей, а також АР Крим і м. Севастополя.

Як зазначила очільниця Українського центру оцінювання якості освіти Тетяна Вакуленко, не можна врахувати те, що в 17 регіонах, в яких проходитиме тестування, є внутрішньо переміщені особи з областей, які не охоплюватиме це дослідження: “Ми аналізуємо всі дані за результатами оцінювання, є спеціальні статистичні методи врахування вже на різні підготовлення остаточних даних будь-яких аномалій вибірки”.

Оцінювання відбуватиметься на комп’ютерах у приміщеннях навчальних закладів. Для його проведення залучать сотні освітян, включаючи регіональних координаторів, старших інструкторів та спостерігачів.

PISA-2025 традиційно оцінюватиме знання учнів у трьох ключових галузях: математиці, читанні та природничих науках. Основний акцент цьогоріч зроблено на природничо-науковій сфері. Також вперше перевірятимуть компетентності у сфері цифрової грамотності — дослідження “Навчання в цифровому світі” допоможе визначити рівень критичного мислення та навичок роботи з інформацією в інтернеті.

Крім того, за підтримки ЮНІСЕФ Україна братиме участь у тестуванні з англійської мови, де підлітки виконуватимуть завдання з читання, аудіювання та говоріння.

Результати PISA-2025 будуть оприлюднені восени 2026 року. Вони допоможуть оцінити рівень освіти в Україні та вплив війни на навчальні досягнення підлітків.

Нагадуємо, медіа “НУШ” раніше повідомляло, що у циклі PISA-2025 основна увага буде зосереджена на природничо-науковій освіті. Це вже третій раз, коли саме цей напрям стає ключовим у дослідженні – попередньо його активно аналізували у 2006 та 2015 роках.

Джерело https://nus.org.ua/2025/02/13/v-ukrayini-startuye-osnovnyj-etap-mizhnarodnogo-doslidzhennya-pisa-2025/


Скільки вчителів математики та української мови й літератури пройшли сертифікацію: підсумки трьох етапів оцінювання

У 2023–2024 навчальному році успішно пройшли сертифікацію 502 вчителі математики та української мови й літератури. Загалом в оцінюванні фахових знань і умінь взяли участь 903 педагоги.

Про це повідомила Державна служба якості освіти України.

Нагадаємо, що пілотний проєкт сертифікації вчителів початкових класів у межах реалізації реформи “Нова українська школа” стартував у 2019 році. Торік процедуру розширили на інші категорії педагогів. Зокрема, у 2023–2024 навчальному році сертифікацію могли пройти (за бажанням) по 500 вчителів математики та української мови й літератури, які викладали у 5–6 класах “НУШ”.

Процедура оцінювання професійних знань і умінь педагогів відбувалася в 3 етапи:

  1. незалежне тестування;
  2. самооцінювання учасниками сертифікації власної педагогічної майстерності (за допомогою інформаційно-аналітичної системи EvaluEd);
  3. вивчення фахівцями ДСЯО практичного досвіду роботи учасників сертифікації: передбачало самопрезентацію, спостереження за навчальними заняттями, самоаналіз навчальних занять учителем та інтерв’ю експертів з учасником сертифікації (проводили дистанційно).

Із загальними результатами сертифікації вчителів математики та української мови й літератури можна ознайомитися в таблиці нижче: https://nus.org.ua/2024/09/04/skilky-vchyteliv-matematyky-ta-ukrayinskoyi-movy-j-literatury-projshly-sertyfikatsiyu-pidsumky-troh-etapiv-otsinyuvannya/?utm_source=chatgpt.com


Із 3 по 26 жовтня в Україні тривав основний етап міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 – збирання даних у закладах освіти, які потрапили до вибірки учасників.

Про це сьогодні, 27 жовтня 2022 року, повідомляє Український центр оцінювання якості освіти.

Упродовж цього періоду понад 3500 учнів/студентів зі 175 закладів освіти пройшли тестування з трьох ключових галузей дослідження – математики (основна галузь циклу PISA-2022), читання, природничо-наукових дисциплін. А також – тестування з інноваційної для PISA-2022 галузі – креативного мислення.

Збирання даних у межах основного етапу PISA-2022 мало відбутися ще у квітні-травні цього року, однак через широкомасштабне вторгнення росії цей етап у закладах освіти України було відтерміновано до відносної стабілізації ситуації.

Можливість повернутися до питання проведення дослідження з’явилася наприкінці літа, коли МОН та УЦОЯО спільно з міжнародними партнерами погодили новий, спеціально адаптований для України графік проведення дослідження.

Завдяки цьому в стислі терміни вдалося здійснити всі підготовчі заходи, щоб у жовтні провести тестування і не втратити останнього шансу на проведення цього циклу дослідження, адже за правилами PISA дані всіх країн учасниць мають бути зібрані до кінця 2022 року.

За планами мирного часу, в основному етапі PISA-2022 від України мали взяти участь понад 7000 п’ятнадцятирічних учнів/студентів, репрезентативно представивши всі регіони країни (окрім АР Крим). На жаль, досягти цього показника в умовах війни не вдалося, і на етапі початку процедур збору даних база учасників містила 5486 учнів/студентів. Однак не всі потенційні учасники з різних причин, зокрема й через загострення безпекової ситуації, змогли взяти участь у дослідженні. Тому в результаті у цьому етапі PISA-2022 взяли участь понад 3500 українських учнів/студентів.

Даний етап дослідження відбувався в умовах війни: учасникам, педагогам і організаторам доводилося долати труднощі, щоб дістатись до закладу освіти, де проходило тестування, переривати тестування, щоб спуститися в укриття під час повітряних тривог.

Наступний етап дослідження – обробка й узагальнення зібраних під час тестування та анкетування учнів/студентів даних. Міжнародний звіт за підсумками оброблення й багатоетапного аналізу даних PISA-2022 з’явиться у грудні 2023 року.

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/zaversheno-osnovnij-etap-doslidzhennya-pisa-2022


Перемога українок на Європейській олімпіаді з інформатики для дівчат

З 16 по 23 жовтня 2022 року в Анталії (Туреччина) відбулась Європейська олімпіада з інформатики для дівчат.

В олімпіаді взяли участь 155 учасниць із 42 країн. Команда України  у  складі  чотирьох учасниць здобула три золоті та одну бронзову медалі. Це найкращий командний результат серед всіх країн-учасниць. Нашу команду представляли:

Аліса Потьомкіна, учениця 10-го класу Київської гімназії “Академія”, здобула золоту медаль, посівши 2-ге місце (тренер – Мельник В.І.).

Дарина Карпенко, учениця 11-го класу Хмельницької гімназії №1, здобула золоту медаль, посівши 4-те місце (тренер – Попик А.В.).

Юлія Татарінова, випускниця Кременчуцького ліцею “Політ”, здобула золоту медаль, посівши 8-ме місце (тренер – Мельник В.І.).

Уляна Маланяк, учениця 11-го класу Інтернаціональної школи Лінцу (Австрія) та дистанційної школи “Оптіма”, здобула бронзову медаль, посівши 27-те місце (тренер – Попик А.В.).

https://imzo.gov.ua/2022/10/25/peremoha-ukrainok-na-yevropeys-kiy-olimpiadi-z-informatyky-dlia-divchat/

_____________________________________

ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВІ ПРОГРАМИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ТА КЕРІВНИКІВ ЗЗСО, ЯКІ ВПРОВАДЖУЮТЬ ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

З метою професійного розвитку педагогічних працівників та керівників закладів загальної середньої освіти підготовлено типові програми підвищення кваліфікації, які затверджено відповідними наказами МОН:

Типові програми підготовлено робочою групою, до складу якої увійшли представники Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», Інституту педагогіки НАПН України, закладів післядипломної педагогічної освіти та вищих закладів освіти.

Програми складаються з тематичних модулів, зміст яких відповідає вимогам професійних компетентностей педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, які визначені професійними стандартами за спеціальностями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)», «Керівник (директор) закладу загальної середньої освіти».

На підставі запропонованих типових програм суб’єкти підвищення кваліфікації можуть розробляти власні програми підвищення кваліфікації вчителів та керівників ЗЗСО, використовуючи всі або окремі теми чи модулі.

Докладніше  https://mon.gov.ua/ua/news/zatverdzheno-tipovi-programi-pidvishennya-kvalifikaciyi-vchiteliv-ta-kerivnikiv-zzso-yaki-vprovadzhuyut-derzhavnij-standart-bazovoyi-serednoyi-osviti

_____________________________________________

ІV Всеукраїнський STEАM-фестиваль

24-28 жовтня 2022 року проводиться ІV Всеукраїнський фестиваль «STEAM HUMAN – сила розуму на стороні добра заради людства!» у м. Івано-Франківськ.

Всеукраїнський STEAM-фестиваль організовано за підтримки: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (відділ STEM-освіти), Івано-Франківської обласної державної адміністрації, Івано-Франківської міської ради, Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника, Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Для участі у фестивалі необхідно:

– сформувати команду та підготувати STEAM-проєкт;

– підготувати фото, презентацію, відео про проєкт та команду;

– надіслати матеріали організаторам, заповнивши реєстраційну форму https://forms.gle/Fefg9mzEDs3jojYe9;

– взяти участь в онлайн-відкритті STEAM-фестивалю;

– відвідати фестивальні події, які будуть організовані впродовж тижня;

– взяти участь у закритті фестивалю, де будуть відзначені найкращі проєкти.

Керівники команд/проєктів можуть поділитися досвідом на онлайн майстер-класах та отримати е-сертифікат.

Участь у заході безоплатна.

Детальніше ознайомитися з умовами та програмою можна на офіційних сайтах: https://imzo.gov.ua/events/iv-vseukrains-kyy-steam-festyval/https://fb.me/e/2ebEJkkHC; на телеграм-каналі https://t.me/CEI_IF_UA

__________________________________________

«ВИВЧАЮ – НЕ ЧЕКАЮ»: ПРЕЗЕНТОВАНО МОБІЛЬНИЙ ЗАСТОСУНОК, ЯКИЙ ДОПОМОЖЕ УЧНЯМ 1-4 КЛАСІВ ВИВЧАТИ МАТЕМАТИКУ ЗА УКРАЇНСЬКОЮ ПРОГРАМОЮ

Громадська спілка «Освіторія» та міжнародна організація War Child Holland у партнерстві з Міністерством освіти і науки України презентували мобільний застосунок «Вивчаю – не чекаю». Презентація відбулася сьогодні, 26 вересня 2022 року, в приміщенні МОН.

Застосунок створено у відповідь на освітні виклики воєнного часу. Він допоможе українським учням початкової школи вивчати математику за українською навчальною програмою у будь-якій точці світу.

«З початку повномасштабної війни в Україні було пошкоджено понад 2248 закладів освіти і майже 287 зруйновано. Оскільки мільйони дітей переміщені як в Україні, так і за її межами, нам потрібно було доступне, успішне, технологічне рішення, яке ми могли б передати для використання нашим вчителям і батькам, де б вони не знаходились. Застосунок “Вивчаю – не чекаю” якраз орієнтований на таку задачу і, я впевнений, впорається із нею», – наголосив Андрій Вітренко, перший заступник Міністра освіти і науки України.

Так, сьогодні зберігається потреба у освітніх діджитал-інструментах для школярів 1-4 класів, оскільки дистанційне навчання є поширеним через війну в Україні. Крім того, багато дітей початкової школи опинилися за межами України. За даними МОН, цьогоріч навчальний рік за кордоном розпочали майже пів мільйона школярів, з-поміж яких – і учні 1-4 класів.

«Якісна освіта має бути доступною для всіх українських дітей. Застосунок, який ми презентуємо сьогодні, дозволяє дітям залишатися в українському освітньому контексті в будь-якій точці світу. Ми, ГС “Освіторія”, з радістю долучились до цього проєкту як партнери, а також запросили кращих вчителів України для розроблення уроків. В цій синергії прямо зараз створюється надзвичайно важливий продукт для безперервного навчання дітей. Я переконана, завдяки застосунку “Вивчаю – не чекаю” математика та читання стануть улюбленими предметами українських школярів», – зазначила Зоя Литвин, голова громадської спілки «Освіторія».

Ключова перевага «Вивчаю – не чекаю» – універсальність. Застосунок підходить для навчання як офлайн у школі, так і онлайн у будь-якій точці світу. Його також можна використовувати для домашнього навчання. Вчителі можуть використовувати його в різний спосіб – для роботи в класі, домашніх завдань, тестів.

У застосунку дитина вчиться, переглядаючи освітні відеоуроки, розроблені за підходами мікронавчання, та граючи в навчальні інтерактивні мініігри, які допомагають закріпити матеріал.

«Вивчаю – не чекаю» розроблено на основі методології партнерів – War Child Holland, які спеціалізуються на створенні освітніх продуктів для дітей у країнах, де відбуваються війни або збройні конфлікти. Свій застосунок Can’t Wait to Learn, у якому реалізовано цю методологію, організація використовує вже 10 років років у тих країнах світу, які страждають від війни, зокрема в Лівані, Йорданії та Судані.

«Результат нашої співпраці – застосунок ”Вивчаю – не чекаю” – змінює правила гри для освіти в надзвичайних ситуаціях. Обмеження, які накладають конфлікти на викладання та навчання, численні та різноманітні, але ця нова можливість розширити охоплення методології Can’t Wait to Learn не лише відкриє двері для неї в Україні, але й створить абсолютно нові виміри, за допомогою яких ми зможемо надати дітям фундаментальне право на навчання», – зауважив генеральний директор War Child Holland Рамін Шахзамані.

Ще одна важлива перевага застосунку – його адаптація для України. Для цього ГС «Освіторія» залучила до роботи над навчальним контентом найкращих українських учителів та методистів. Як результат – усі відео та мініігри відповідають українській навчальній програмі. У роботі над застосунком брали участь і українські діти – саме вони на стадії розробки завдань визначали, як саме їм було б цікаво та весело навчатись.

Застосунок для вивчення математики доступний для завантаження на iOS та Android. Водночас окремий додаток для вивчення української мови з’явиться в доступі до кінця року.

Більше інформації про застосунок, а також відповіді на поширені запитання можна знайти на сайті primary.org.ua.


PISA-2022: У ЖОВТНІ УКРАЇНА ВІЗЬМЕ УЧАСТЬ В ОСНОВНОМУ ЕТАПІ МІЖНАРОДНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

У жовтні Україна візьме участь в основному етапі міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. Відповідне рішення затверджено наказом МОН.

Провідною галуззю циклу PISA-2022 буде математика, а додатковою інноваційною – креативне мислення. Для України цей цикл буде особливим ще й з огляду на те, що ми вперше проводитимемо масштабне порівняльне дослідження в комп’ютерному форматі.

До вибірки увійшли ті заклади освіти, які визначила міжнародна агенція «Westat». Результати PISA-2022 буде презентовано світовій спільноті в грудні 2023 року.

Пілотний етап PISA-2022 у 58 закладах освіти України було проведено у 2021 році. Понад 2,5 тисячі учнів і студентів склали комп’ютерне тестування з читання, математики, природничих наук, креативного мислення, а також взяли участь в анкетуванні.

Важливість участі України у дослідженні полягає у тому, що дані PISA допомагають урядам в усьому світі ефективно використовувати бюджет і змінювати освітні політики там, де найбільше потрібно.

Ця інформація необхідна для того, щоб провести детальне вивчення чинників, які зумовлюють відмінності в читацькій, математичній і природничій грамотності учнів 15-ти років як у межах країни, так і порівняно з іншими країнами.

Довідково

PISA – унікальний проєкт, що дає змогу оцінити компетентності 15-річних учнів/студентів, які закінчують навчання в основній школі, із читання, математики та природничо-наукових дисциплін. Ці компетентності прямо не пов’язані з опануванням шкільної програми, водночас рівень їхньої сформованості засвідчує здатність учнів/студентів успішно навчатися й бути конкурентоздатними в сучасному інноваційному суспільстві – генерувати нові ідеї, розвивати власну систему знань, застосовувати її для вирішення актуальних, особистісно й суспільно значущих проблем.

Окрім ґрунтовного звіту, починаючи з травня 2020 року, аналітики команди PISA в Україні опублікували 20 мінізвітів за темою «PISA-2018: Україна в центрі уваги».

Нагадаємо, для реалізації проєкту з облаштування закладів освіти захисними укриттями буде створена робоча група.

Оригінал https://mon.gov.ua/ua/news/pisa-2022-u-zhovtni-ukrayina-vizme-uchast-v-osnovnomu-etapi-mizhnarodnogo-doslidzhennya-yakosti-osviti


РОЗРОБЛЕНО ПОСІБНИК «АБЕТКА З БЕЗПЕКИ» ДЛЯ УЧНІВ ЗЗСО

Цьогорічний початок навчального року передбачає безпрецедентні заходи для безпечного освітнього середовища від дотичних органів влади. З цією метою в МАС розробили посібник «Абетка з безпеки» для школярів середньої школи.

У книжці зібрані поради, відповіді на найактуальніші питання щодо воєнного стану, роз’яснення і рекомендації, які допоможуть дітям, батькам, викладачам зберегти здоров’я і життя.

Посібник «Абетка з безпеки» для школярів середньої школи можна переглянути онлайн на сайті МВС.

 

 

 

 


МІЖНАРОДНА ОЛІМПІАДА З ІНФОРМАТИКИ: ЗБІРНА УКРАЇНИ СТАЛА НАЙКРАЩОЮ КОМАНДОЮ З ЄВРОПИ

Під час Міжнародної олімпіади з інформатики збірна України стала найкращою командою з Європи, а також посіла 6-те місце в загальному рейтингу.

Це найкращий результат нашої збірної від 2005 року: дві золоті, одна срібна та одна бронзова медалі.

Олімпіада розпочалася 7 серпня 2022 року в

 

 Індонезії та тривала 8 днів. Участь у заході брали 349 представників 88 країн світу.

До складу української команди увійшли:

  • Роман Янушевський, випускник Київського природничо-наукового ліцею №145, 7-ме місце (золота медаль). Хлопець став кращим учасником з Європи та показав найвищій результат серед українців.
  • Олег Навер, випускник Кременчуцького ліцею Політ, 14-те місце (золота медаль). Олег став найбільш титулованим українцем за всю історію олімпіади – дві золоті медалі та одна срібна.
  • Владислав Денисюк, випускник Хмельницького ліцею №17, 59-те місце (срібна медаль).
  • Дарина Карпенко, учениця 10-го класу (станом на 2021/22 навчальний рік) Хмельницької гімназії №1, 137-ме місце (бронзова медаль).

Керівниками команди були Антон Ципко та Валентин Мельник.


EDPRO НАДАЄ ДОСТУП УКРАЇНСЬКИМ УЧНЯМ І ВЧИТЕЛЯМ ДО ЕЛЕКТРОННИХ ПІДРУЧНИКІВ

У зв’язку з подовженням воєнного стану в Україні, 1 вересня 2022 року EdPro відкриє до 31 грудня безоплатний доступ до електронних підручників. На цей термін буде також надано безоплатний доступ до інших посібників компанії та підручників, розміщених на сервері.

Школярам необхідно мати доступ до україномовного контенту та програмних засобів, що допомагають продовжувати освіту незалежно від місця перебування здобувачів і викликів воєнного часу.

EdPro від початку війни надали всім користувачам з України безоплатний доступ до вересня 2022 року, що дозволило вчителям проводити дистанційне навчання за створеними в Україні електронними підручниками та використовувати україномовний мультимедійний контент.

Нагадаємо, електронні підручники рекомендовані МОН для учнів 1-5 класів розміщено у вільному доступі.

Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/edpro-nadaye-dostup-ukrayinskim-uchnyam-i-vchitelyam-do-elektronnih-pidruchnikiv

 

 

 


ЕКСПЕРТИ WORLDSKILLS UKRAINE ПРОВЕЛИ 6 ВЕБІНАРІВ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ

Упродовж липня-серпня експерти Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «WorldSkills Ukraine» провели для вчителів інформатики та технологій 6 вебінарів. Вони стосувалися участі у змаганнях за джуніор-компетенціями, у яких можуть брати участь школярі віком 14-16 років.

Кожен вебінар присвячували одній із таких компетенцій:

  • кібербезпека;
  • вебтехнології;
  • інтернет речей;
  • мережне та системне адміністрування;
  • мобільна робототехніка;
  • мехатроніка.

Щоразу учасникам розповідали про рух WorldSkills та його започаткування в Україні, міжнародні стандарти конкурсу. Далі йшлося про завдання, підготовку учасників, зокрема необхідне програмне забезпечення, техніку. Презентації експертів містять добірки корисних ресурсів, зокрема безкоштовних, які можна використовувати для підготовки до WorldSkills Ukraine та дослідженню ІТ-професій.

Переглянути відео вебінарів можна на ютуб-каналі WorldSkills Ukraine. Крім того, на сайті розміщено презентації експертів.

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/eksperti-worldskills-ukraine-proveli-6-vebinariv-dlya-vchiteliv-informatiki-ta-tehnologij


ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ GOOGLE ДЛЯ ОСВІТИ: 25 ЛИПНЯ РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ НАВЧАННЯ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ, ВЧИТЕЛІВ І ВИКЛАДАЧІВ

25 липня 2022 року для освітян закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти розпочнеться дистанційне навчання за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти» від МОН і Google Україна.

Програма передбачає 12 ідентичних циклів безкоштовних освітніх курсів і тренінгів, кожен з яких розпочинає роботу щомісяця з липня 2022 до червня 2023 року. Реєстрацію відкрито за посиланням.

Курс містить 5 модулів (30 годин – 1 кредит ECTS). Кожен модуль складається з відеолекції, практичних завдань і підсумкового тесту.

Учасники отримуватимуть завдання в захищеному віртуальному просторі Google Класів. До кожної теми буде публікуватися запис лекції, а також проводитиметься додаткова консультація в Google Meet, під час якої кожен учасник отримає можливість задати запитання тренеру та продемонструвати екран для вирішення проблемної ситуації.

Викладання буде здійснюватися послідовно:

  • базовий рівень – для учасників, які прагнуть навчитися працювати з мобільними пристроями;
  • середній рівень – для учасників, які прагнуть розібратися з установленим вебпереглядачем Google Chrome;
  • поглиблений рівень – для учасників, які прагнуть навчитися працювати з ноутбуками Chromebook.

Заклади освіти, педагогічні колективи яких успішно завершать навчання за програмою з показником вище 50% від загальної кількості працівників, протягом року отримають спеціальний статус «Заклад освіти – учасник програми Google for Education».

За підсумками програми також планується відзначити найактивніші заклади.

Із організаційними деталями, програмою та розкладом навчальних сесій можна ознайомитися на спеціально створеному сайті.

Автор фото -Google Україна

Джерело https://mon.gov.ua/ua/news/cifrovi-instrumenti-google-dlya-osviti-25-lipnya-rozpochinayetsya-navchannya-dlya-vihovateliv-vchiteliv-i-vikladachiv

 


РОЗВИТОК УЧНІВ У ІТ: ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ЗАПРОШУЮТЬ НА ОНЛАЙН-ВЕБІНАРИ

Вчителів, що викладають інформатику та технології у школах, ліцеях і коледжах, запрошують взяти участь у серії вебінарів (13.07-17.08) про змагання за junior-компетенціями Всеукраїнського конкурсу WorldSkills Ukraine. Участь у змаганнях допоможе викладачам підтримати зацікавлених ІТ-сферою учнів та сприятиме розвитку інноваційних технологій у закладі.

Що чекає на учасників вебінарів?

  1. Знайомство із рухом WorldSkills Ukraine, огляд компетенцій для учасників.
  2. Світ професій, пов’язаних із компетенцією.
  3. Опис компетенції та загальні вимоги до участі.
  4. Обладнання та програмне забезпечення.
  5. Методика підготовки учасників до змагань і ресурси для підготовки.

Розклад вебінарів:

  • 13 липня – «Кібербезпека»;
  • 20 липня – «Вебтехнології»;
  • 27 липня – «Інтернет речей»;
  • 3 серпня – «Мережеве та системне адміністрування»;
  • 10 серпня – «Мобільна робототехніка»;
  • 17 серпня – «Мехатроніка».

Початок об 11:00.

Реєстрацію відкрито за посиланням.

Організатором вебінарів є навчальний STEM-центр «Сократ» спільно з експертами компетенцій.

Довідково

WorldSkills Ukraine – рух за підвищення престижу робітничих професій. Конкурс WorldSkills проходить за визначеними компетенціями більш як у 80 країнах світу.

В Україні змагання відбуваються раз на два роки в декілька етапів – відбірковий (регіональний) і фінальний (національний). Брати участь у WSU можуть студенти закладів професійної, фахової передвищої або вищої освіти, які опановують відповідні професії. Продемонструвати вміння також можуть працюючі робітники віком до 22 років. У межах WorldSkills Ukraine також пропонуються компетенції для учнів ЗЗСО.

Організаторами конкурсу в Україні є Міністерство освіти і науки та Федерація роботодавців.


МЕТОДИСТИ УКРАЇНСЬКОГО ІНСТИТУТУ РОЗВИТКУ ОСВІТИ РОЗРОБИЛИ «ПУТІВНИК ПО ВСЕУКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ ОНЛАЙН»

9 травня 2022 року, представники Українського інституту розвитку освіти презентували «Путівник по Всеукраїнській школі онлайн», що допоможе всім охочим зорієнтуватися в історії та використанні платформи ВШО.

Путівник містить інструкції до інтерфейсу, рекомендації щодо реєстрації, організації дистанційного й змішаного навчання, а також забезпечення доступності ВШО для учнів з особливими освітніми потребами.

Завантажити путівник можна за посиланням.

Крім того, представники Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» сприяли створенню англомовної версії.

Автор фото – пресслужба Міністерства освіти і науки України

 

 

 

 


Учнів 5–10 класів запрошують безоплатно вивчати математику

Онлайн-школа «МАТЕМА» відновлює свою роботу та запрошує учнів 5–10 класів безкоштовно вивчати математику.

Про це повідомили в Міністерстві цифрової трансформації України.

Щоб долучитися до навчання, треба ознайомитись з розкладом онлайн-занять, який публікується на сторінці школи.

У день заняття необхідно буде перейти за посиланням, які публікують щодня на цій сторінці.

Додатково реєструватися для навчання не потрібно.


 

1 ВЕРЕСНЯ СТАРТУЄ ПІЛОТНИЙ ПРОЄКТ ІЗ ОНОВЛЕННЯ ІНФОРМАТИКИ В ШКОЛАХ

1 вересня 2022 року розпочнеться пілотування проєкту оновлення змісту, освітніх ресурсів і підходів до навчання інформатики в школах. Про це сьогодні, 10 лютого, оголосили Міністерство освіти і науки, Міністерство цифрової трансформації та EU4DigitalUA під час спільної презентації проєкту.

«Один із наших ключових проєктів у рамках реформи ІТ-освіти – оновлення шкільного курсу з інформатики. В закладах освіти застаріле програмне забезпечення, не вистачає вчителів з ІТ-освітою, предмет викладають вчителі інших предметів. Це зовсім не ті уроки інформатики, які допоможуть дітям знайти себе у новому цифровому світі. Впевнений, що оновлені уроки з інформатики стануть тим першим базисом, який допоможе дітям потім легко знайти себе в ІТ-спеціальностях», – зазначив Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації України.

Пілотування відбуватиметься у 50 закладах загальної середньої освіти. А з 1 вересня 2023 року оновлений зміст предмета «Інформатика» для закладів загальної середньої освіти буде реалізовуватися на загальнодержавному рівні.

Проєктом передбачено залучення найкращих українських та європейських експертів, а також представників ІТ-кластерів та ІТ-асоціацій України, які вже готові надати зі свого боку технологічну експертизу для ефективного впровадження новітніх цифрових технологій у викладання, навчання та оцінювання учнів, а також створення нового контенту для шкільного предмета «Інформатика» у 1-11 класах.

Відеозапис трансляції події можна подивитися на YouTube-сторінці Мінцифри.


PISA — найбільше міжнародне дослідження, що вивчає якість освіти

Воно охоплює понад 80 країн, що становлять понад 80 % світової економіки. Участь у ньому беруть 15-річні школярі, що навчаються щонайменше у сьомому класі. Саме у цьому віці у більшості держав-учасниць учні закінчують основну школу, і вимоги до них у всіх країнах не надто відрізняються.

PISA не прив’язується до освітніх програм. Дослідження має на меті визначити рівень компетентностей, тобто здатність підлітка використовувати знання і вміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів. PISA оцінює 3 компетентності:

читацьку: здатність до читання, розуміння й інтерпретації різноманітних текстів, з якими вони матимуть справу в повсякденному житті;

математичну: здатність до використання знань і умінь з математики у подоланні різноманітних життєвих викликів і проблем, пов’язаних із математикою;

природничу: здатність до використання знань і умінь з природничих наук для розв’язання різноманітних життєвих проблем, пов’язаних із певними науковими ситуаціями.

Детальніше за посиланням: http://pisa.testportal.gov.ua/scho-vyvchaye-pisa/

 

 


24/28.01.2022  Центром професійного розвитку педагогічних працівників м. Хмельницького був проведений III Марафон педагогічних ідей.

 

У рамках Марафону 6 вчителів – природничо-математичного циклу   представили власний досвід, познайомили колег з сучасними тенденціями освіти.  Учасники ж мали можливість почерпнути у свою професійну скарбничку актуальні освітні технології, інструменти та «прокачати» свої педагогічні компетентності.

 

Спікери, які натхненно працювали протягом “марафонських” днів:

  • Возна Ольга Іванівна – “STEM на уроках математики і інформатики”
  • Березовська Ірина Миколаївна – “Завдання без паперу-GoFormative-інструмент формуючого оцінювання”
  • Сікора Роман Васильович – “Підвищення мотивації здобувачів освіти до вивчення біології шляхом впровадження технології ” принеси свій власний пристрій”
  • Янишина Світлана Іванівна – “Створення тестів з географії на платформі “Всеосвіта”
  • Зима Наталія Володимирівна – “Інтерактивні робочі аркуші на уроках природничо-математичного циклу”
  • Лиса Людмила Едуардівна – “Формувальне оцінювання на уроках географії”

Робототехніка. 5-6 класи» (міжгалузевий інтегрований курс)

Пропонуємо вашій увазі чинні модельні навчальні програми НУШ з робототехніки для закладів загальної середньої освіти.

У модельних навчальних програмах, затверджених наказом МОН №795, визначено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів.

Спираючись на модельні навчальні програми, заклади освіти можуть розробляти власні навчальні програми.

https://drive.google.com/file/d/1bJkI1tn8Z5VHIQDi758Bazyg6HLVS8g_/view

 

 


 

Математика. Модельні програми 5–6 класів НУШ

Пропонуємо вашій увазі чинні модельні навчальні програми НУШ з математики.

У модельних навчальних програмах, затверджених наказом МОН №795, визначено орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання учнів, зміст навчального предмета та види навчальної діяльності учнів.

Спираючись на модельні навчальні програми, заклади освіти можуть розробляти власні навчальні програми.

Ознайомитись з програмами можна за посиланням https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/matematychna-osvitnia-haluz/matematyka/

 


 

Інформатика. Модельні програми 5-6 класів НУШ

До вашої уваги – чинні модельні навчальні програми НУШ з інформатики для закладів загальної середньої освіти

https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/informatychna-osvitnia-haluz/

 

 

 


 

    Електронне звернення

    Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

    * — обов’язкові поля

    *

    *

    *

    *

    *

    *

    Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

    Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних

      Електронне звернення

      Якщо у Вас виникли запитання, скарги чи пропозиції, Ви можете заповнити форму нижче та отримати відповідь у зручному форматі!

      * — обов’язкові поля

      *

      *

      *

      *

      *

      *

      Дозволені файли у форматі jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, docx, ppt, pptx, які не перевищують розмір 2 Мб.

      Надсилаючи форму, Ви даєте згоду на обробку персональних даних